Apokrifni hadisi uzrokuju odbacivanje vjerodostojnih hadisa, bez razlike da li su se u njima obećavale nagrade ili zabranjivale odreðene stvari. Kako to? Opet jednostavno. Kada čovjek čuje u apokrifnom hadisu kako velike nagrade očekuju one koji čine odreðena veoma lagana djela, a nakon toga čuje vjerodostojan hadis u kojem se obećavaju manje nagrade za ista ili teža djela, normalno je da će ostaviti vjerodostojan hadis i prihvatiti apokrifan. Naravno, to vodi ka činjenju grijeha. Kako? Kada čovjek čuje u apokrifnom hadisu kako za činjenje odreðenih ”malih” grijeha slijede velike kazne, naprimjer, ko učini to i to djelo njega će u kaburu mučiti stotinu zmija, svaka ima stotinu glava.
Nakon što smo u prethodnom tekstu spomenuli ciljeve i razloge izmišljanja hadisa i najbitnije faktore koji su uzrokovali u današnjem vremenu rasprostranjenost apokrifnih i daif hadisa, u ovom tekstu spomenut ćemo neke negativne posljedice koje proizilaze iz nepoznavanja apokrifnih hadisa i njihove raširenosti meðu muslimanima.
1. Apokrifni hadisi uzrokuju odbacivanje vjerodostojnih hadisa, bez razlike da li su se u njima obećavale nagrade ili zabranjivale odreðene stvari. Kako to? Opet jednostavno. Kada čovjek čuje u apokrifnom hadisu kako velike nagrade očekuju one koji čine odreðena veoma lagana djela, a nakon toga čuje vjerodostojan hadis u kojem se obećavaju manje nagrade za ista ili teža djela, normalno je da će ostaviti vjerodostojan hadis i prihvatiti apokrifan. Naravno, to vodi ka činjenju grijeha. Kako? Kada čovjek čuje u apokrifnom hadisu kako za činjenje odreðenih ”malih” grijeha slijede velike kazne, naprimjer, ko učini to i to djelo njega će u kaburu mučiti stotinu zmija, svaka ima stotinu glava. Kada ta osoba poslije čuje vjerodostojne hadise i kazne koje se spominju u njima, smatra to malenim u poreðenju s onim što je prije čula, te se lahko odlučuje na činjenje tog grijeha.
Prvi put objavljeno: srijeda, 21 Studeni 2007 14:58