Aktuelno

Svjetska finansijska kriza

294pregledi
Priredio: Adnan Maglić

Prije nekoliko sedmica ljudi širom svijeta kao da se trznuše iz dubokog sna kada im je američki predsjednik javno obznanio činjenicu da njegova zemlja prolazi kroz teške trenutke i nezapamćenu finansijsku krizu. Dogaðaji se nastaviše nizati jedan za drugim. Banke koje su vrijedile milijarde propadaju, novac koji se mjerio kosmičkim brojevima odnesoše ”vjetrovi” u nepovrat. Velike i ugledne firme naðoše se na ivici ponora.

Onda se finasijska kriza polahko preseli i na stari kontinent – Evropu pa onda i u islamski svijet čiji se milijarde i ogromne sume novca, nažalost, čuvaju u zapadnim bankama koje obznaniše svoj bankrot. Ekonomski potres uveliko je uzdrmao čitav svijet i još se osjećaju njegove posljedice. Uzvišeni kaže: ”Život na ovom svijetu sličan je bilju zemaljskom na koje Mi spustimo s neba kišu s kojim se ona izmiješa, kojim se onda hrane ljudi i stoka. Pa kad se Zemlja ukrasi svojim ruhom i okiti i kad stanovnici njezini pomisle da su oni toga gospodari, doðe zapovijed Naša, noću ili danju, i Mi to pokosimo, kao da prije ničeg nije ni bilo. Eto, tako Mi potanko izlažemo dokaze narodu koji hoće da razmisli.” (Junus, 24)

Od toga dana su vijesti o finansijskoj krizi zauzele prvo mjesto na naslovnim stranicama potisnuvši politička i druga dešavanja u svijetu. Novine, časopisi, radio i televizijski kanali preplavljeni su analizama o uzrocima i posljedicama ove krize. Allah, dž.š., kaže: ”Eto, tako Gospodar tvoj kažnjava kad kažnjava sela i gradove koji su nasilje činili. Kažnjavanje Njegovo je zaista bolno i strašno.” (Hud, 102)

Nažalost, većina ovih analiza bavi se samo vidljivim i materijalnim uzrocima, a ne razmišlja malo dublje o njima. Sve nas to podsjeća na ono što većina ljudi govori kada se dogode vremenske nepogode, poplave, zemljotresi, erupcije vulkana itd. Svi oni razmišljaju o materijalnim razlozima, a malo ko razmišlja o Onome ko daje da se oni i dešavaju. Uzvišeni Allah takve opisuje i kaže: ”Obećanje je Allahovo, a Allah će obećanje Svoje ispuniti, ali većina ljudi ne zna; oni znaju samo spoljašnju stranu života na ovom svijetu, a prema onom svijetu su ravnodušni.” (Er-Rum, 6-7)

Islam nas uči da stvari posmatramo po malo drugačijim standardima i normama. Naš Gospodar nam govori o narodima koji su prije živjeli i koje je pogodila Njegova kazna. Allah, dž.š., nam pojašnjava da je mnogo tih prijašnjih naroda izmeðu ostalog kažnjavano, pored činjenice da su Njemu pripisivali druga, i zbog javnih grijeha koje su radili. Allah, dž.š., kaže: ”I sve smo prema grijesima njihovim kaznili: na neke vjetar, pun pijeska poslali, a neke strašnim glasom uništili; neke u zemlju utjerali, a neke potopili. – Allah im nije učinio nepravdu, sami su sebi nepravdu nanijeli.” (El-Ankebut, 40)

Lutov, a.s., narod je kažnjen zbog gnusnog grijeha – homoseksualizma – koji prije njih niko nije počinio. Narod Semuda jer su ubili zabranjenu im devu, a narod Ada je kažnjen jer su se uzdizali i oholili po zemlji govoreći: ”Ko je jači od nas?” Narod Šuajba je uništen jer su pri mjerenju na vagi zakidali, a faraonov narod jer je nasilje i anarhiju po zemlji sijao. Najjače države današnjice uspjele su se ”okititi” svim do sada poznatim i nepoznatim upropaštavajućim grijesima, zbog čega su sigurno zaslužili kaznu Uzvišenog. To je Allahovo, dž.š., pravilo u kosmosu i ono se nikada ne mijenja.

Većina današnjih ”prosvijetljenih i naprednih” zemalja ne slijedi islam, jedinu kod Allaha, dž.š., priznatu vjeru. Oni su sve samo ne sljedbenici Pravog puta. Meðu njima imamo sljedbenika Knjige, politeista, ateista, sekularista i onih koji ni sami ne znaju u šta (ne) vjeruju. Svom moralu nisu posvetili nikakvu pažnju pa se meðu njima raširiše pošasti kojih bi se stidio i Lutov, a.s., bestidni narod. Njihovi zakoni podržavaju i odobravaju razvrat i blud pod parolom poštivanja slobode i ljudskih prava. Iste te države su se toliko uzoholile da danonoćno ponavljaju, ako ne riječima onda postupcima: ”Ko je jači od nas?” O zakidanju na vagi, prevarama, korupcijama mogli bismo napisati tomove knjiga. Vrhunac njihovog licemjerstva su dvostruki aršini koje svakodnevno koriste, a najbolji primjer su dugogodišnja dešavanja u ispaćenoj i krvavoj Palestini. O nasilju i nepravdi koju te države čine može govoriti svaki pošten i realan čovjek, pogotovo pripadnik vjere islama jer su oni najčešće ciljana meta, a i mi u Bosni bili smo očiti svjedoci torture koju su nam činili silnici dok su ovi ”veliki” sjedili po strani i sve to šutnjom odobravali.

Grijesi koje smo do sada spomenuli dovoljni su da se na njih spusti Allahova kazna i ukor, ali se ipak to desilo samo u jednom segmentu njihovog života, a to je ekonomija. čitava njihova ekonomija i kapitalistički sistem po kojem žive izgraðen je na kamati za koju Uzvišeni kaže: ”Allah uništava kamatu, a unapreðuje milosrða. Allah ne voli nijednog nevjernika, grješnika. (El-Bekare, 276)

Allah, dž.š., nam ovdje pojašnjava da On novac stečen kamatom uništava, umanjuje ili ne daje u njemu bereketa. Ovo zadnje ljudi svakodnevno uočavaju, dok su ove prve dvije posljedice kamate do sada mogli vidjeti tu i tamo. Danas smo se osvjedočili kako su one zahvatile i u kratkom periodu prekrile skoro sve države svijeta.

Ovdje je bitno napomenuti da musliman ne smije čvrstinu svoga vjerovanja i predanost u slijeðenju Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, vezivati za ovakve i slične dogaðaje. Pravom vjerniku je dovoljno da čuje riječi Uzvišenog koji kaže: ”Oni koji se kamatom bave dići će se kao što će se dići onaj koga je dodirom šejtan izbezumio.” (El-Bekare, 275) On duboko vjeruje da će oni tako izgledati kada iz svojih kabura budu izlazili pa makar i ne vidio kako već na dunjaluku izbezumljeno hodaju izgubivši u jednom trenutku milione dolara.

Uzvišeni kaže: ”O vjernici, bojte se Allaha i od ostatka kamate odustanite, ako ste pravi vjernici. Ako ne učinite, eto vam onda, nek znate – rata od Allaha i Poslanika Njegova! A ako se pokajete, ostat će vam glavnice imetaka vaših, nećete nikoga oštetiti, niti ćete oštećeni biti. (Krava, 278-279)

čitajući ove ajete, musliman je svjestan štetnosti kamate i da je ishod onih koji sa kamatom rade – jad, bol i tuga na dunjaluku te kazna na ahiretu, zbog čega bezuslovno ostavlja sve njene oblike u svome svakodnevnom životu žudeći za sretnim životom i Allahovim, dž.š., zadovoljstvom.

 
Prvi put objavljeno: Petak, 05 Prosinac 2008 19:00