Svaki supružnik želi iz dubine svoje duše da sreća leprša iznad njegove kuće, a radost da stanuje među članovima njegove porodice. Ali od stvari koje raspršuju sreću, odnoseći je u napuštenost zaborava i odgone radost, zamjenjujući je tugom, je odnos žene spram supruga kao da je njegov suparnik; ne vidi osim svoje mišljenje; niti se odaziva osim onome što se podudara sa njenim prohtjevima; od muža traži da udovoljava njenim zahtjevima i da joj ispunjava želje, u protivnom se ražalosti; uz to želi da on ne zaboravlja kako je ona naviknuta na neke stvari, pa ne bi smio da to ignoriše i zanemari.
Pa koji dokaz vam treba, nakon ovoga, za visinu čovjekovog mjesta kod njegove supruge i veličinu njegovog prava nad njom?!
Dođi da razmotrimo ovaj Vjerovjesnikov hadis: Od El-Husajna ibn Muhsina se prenosi da je njegova tetka došla kod Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, radi neke svoje potrebe. Kada je završila Vjerovjesnik je zapita:
– Imaš li muža?
– Da – odgovori ona.
– Kakva si prema njemu?
– Ne napuštam ga dok se ne umorim od njega – reče žena.
– Gledaj gdje si kod njega, jer je on tvoj Džennet, a i tvoja vatra!
{Hadis je hasen. Bilježe ga Ahmed (4/341 i 6/419), Ibn Ebi-Šejbe (4/304), En-Nesai (76, 77, 78) u djelu “Išretun-nisa'” i El-Hakim (2/189), a rekli su da je sahih: Ez-Zehebi, Et-Taberi (25/183) u djelu “El-Kebir” i El-Bejhaki (7/291) u svom “Sunenu”.}
Sestro muslimanko… Imaj na umu da su tvoji napori u pridobivanju muževljevog zadovoljstva i ispunjavanju njegovog srca srećom osobine koje svaki muškarac želi da ima kod svoje životne saputnice.
Poslušaj neobičnu priču koja se prenosi kao primjer uspostavljanja sreće, mira i blagostanja nakon što se srca učvrste i stabilizuju, duše uspokoje i smire, a život dođe u stanje zadovoljstva i radosti.
Kao što je poznato, predislamski Arapi su voljeli mušku djecu, a žensku su prezirali do te mjere da bi se neki od njih gordo hvalisali kako će svoju žensku čeljad živu zakopati. Ljudi bi onome ko bi dobio kćer govorili: “Bog vas spasio njene sramote, a tazbina neka joj bude grobna raka.”
»Šta se Ebu-Hamzi desilo?
Doći mu k’ nama nije milo.
Već kraj naše kuće prolazi,
Al’ nama više ne dolazi.
I to što mu se sin ne rodi
Njega baš u srce pogodi.
Žensko mi bi u trbuhu mom,
Al’ ja ne odlučivah o tom.
Mi uzimamo što nam se da,
Baš kao bašča od vrtlara.
Ono što u zemlju posije
To mu iz njive i prispije.«
Nakon ovih stihova njega preplavi osjećaj očinske ljubavi i prisjetivši se uspomena na porodično gnijezdo uđe u kuću. Iz dubokog poštovanja i kajanja poljubio je svoju suprugu u glavu, a zatim i njihovu kćerku. I tako je sa tim jednostavnim riječima vraćena harmonija i radost u kuću ovog bračnog para.
Tvoja želja je da te muž učini sretnom i veselom, a život da ti ispuni radošću i vedrinom. Ali kako da se nadaš tom cilju ako ne možeš osvojiti njegovo srce i zadobiti njegovu naklonost i dopadanje?
Čestita supruga zna da je njen muž nju oženio iz ljubavi, te zato, i pored razilaženja u mišljenju koje se zna desiti, ona to ne smeće sa uma, kao ni činjenicu da ju je muž izabrao za brak iz dubokih osjećaja i neizmjerne želje za njom. Ona teži ka zadovoljstvu svoga muža i marljivo se zalaže za postizanje istog, trudeći se i radeći sve ono što on voli, pa makar ona i prezirala neke od tih stvari, a sve radi želje da mu iskaže svoju ljubav i naklonost.
»Prihvati mi ispriku med’nu.
Moju ljubav vječnom učini.
Ne izusti ni riječ jednu
kada sam u srdžbe žestini.
Nemoj me kao def lupkati.
Težak mi je prepirke danak.
I nemoj mi strune trgati,
jer ne znaš ti šta je rastanak.
I zanos i uvredu poznam.
Al’ u srcu jedno ostaje.
Nepravda gasi ljubavni plam’
i on u pepelu nestaje.«”
{Behdžetu-l-medžalisi (3/56), Muhadaratu-l-udeba’i (2/33)}
Čovjeku se može desiti da odstupi od pravičnosti i pogriješi spram svoje supruge do te mjere da izgovori riječi razvoda, ali ako se ona strpi i ne pokaže prezir, ni mržnju, niti neprijateljstvo prema njemu, on će se u kratkom vremenu pokajati i osjetiti svu tegobu nesreće u koju je sam upao.
»Kad’ sam se sa Hind razišao
sebi oprosta nisam dao.
Bez poroka je ona bila
i šuteći me napustila.
Pokajah se iz same duše;
iz oka se suze prosuše.
Saznah šta je tuga tada,
dok niz lice biserje pada.«
Koliko muževa je nepromišljeno izgovorilo riječi razvoda u buktinji lakomislenosti ili u nerazumnoj i hirovitoj potrazi za novom strasti, pa su opozvali tu svoju odluku i vjerolomno prekršili ugovoreno, a islam je čist od svega toga. To čak nema veze ni sa čovječnošću, niti častoljubljem.