Akida

Sudnji Dan i njegovi predznaci… (17.dio)

360views


Priredio: Sead ef. Jasavić
Allah dž.š., kaže: „I upozori ih na bliski Sudnji dan kada će srca do grkljana doprijeti i popriječiti se, kada nevjernici ni prisna prijatelja ni posrednika neće imati koji će uslišan biti.“ (el-Mu’umin, 18.) Uvođenje brojnih policija radi pomaganja zla i nepravde: Imam Ahmed rhm., bilježi od Ebu Umame r.a., da je Poslanik s.a.w.s., rekao: „Pred nastup kijametskog časa u mom ummetu će se pojaviti ljudi koji će u svojim rukama držati bičeve poput kravljih repova; takvi će osvanjivati u srdžbi Allaha dž.š., i omrkavaće u Njegovoj ljutnji!“ (5/250.)

Imam Taberani rhm., u djelu el-Kebir, bilježi drugi rivajet ove predaje u kojoj se kaže: „Pred kijametski čas pojaviće se brojne policije, koje će osvanjivati u Allahovoj dž.š., srdžbi, i koje će omrknuti u Allahovoj dž.š., ljutnji; strogo se pazi da ne budeš jedan od njih!“ (Ittihaful-Džema’ah, 1/507.)

U jednoj od predaja od Ebu Hurejre r.a., se navodi i žestoka prijetnja ljudima koji se budu bavili tlačenjem muslimana, nepravedno ih mučeći i kažnjavati, u kojoj stoji da je Poslanik s.a.w.s., rekao: „Dvije skupine džehenemlija nisam do sada viđao: ljudi koji u svojim rukama drže bičeve nalik kravljim repovima, kojim udaraju i biju narod, i skupina žena obučene a gole, koje zanose u govoru i hodu, a glave su im poput devinih grba koje se njišu – takve neće ući u džennet, niti će osjetiti džennetskog mirisa, koji se inače na daleko osjeća!“ (Muslim, br.5704.)

Imam el-Nevevi rhm., kaže: „Ovaj hadis je također jedna od poslaničkih s.a.w.s., mu’udžiza, jer se sve ovo što je Poslanik s.a.w.s., rekao, obistinilo, a što se tiče ljudi s korbačima i pendrecima s time se misli na državne policije.“ (Šerhul-Nevevi alel-Muslim, 17/190.)

Poslanik s.a.w.s., je rekao Ebu Hurejri r.a.: „Ako budeš poživio bićeš u prilici da vidiš ljude koji osvane u Allahovoj dž.š., srdžbi, i koji omrknu u Allahovom dž.š., prokletstvu; takvi će u rukama držati nešto nalik kravljim repovima!“ (Muslim, 17/190.)

Ibnu Abbas r.a., prenosi da je Poslanik s.a.w.s., rekao: „Vama će ovladati vođe koji će biti gori od medžusija-vatropoklonika!“ (Taberani, el-Sagir i el-Evsat; Medžem’ul-Zeva’id, 5/235.)

Kada dođe do velikog jaza između državne vlasti i naroda tada se javljaju brojne policije, tajne i javne, tada se javljaju brojne inspekcije, kontrole, komisije, revizije, odbori itd., koji obično u takvoj situaciji služe državnim vlastima braneći ih i štiteći od naroda, umjesto da situacija bude obrnuta! Policija i razne službe bezbjednosti umjesto da  obezbjeđuju mir i sigurnost svim građanima, oni, danas, i zadnjih desetina godina, stalno obezbjeđuju mir i bezbjednost ljudima na vlasti a na uštrp običnog svijeta i građanstva!

Policije koje je Poslanik s.a.w.s., opisao kao pojavu pred nastup kijametskog časa su one koje mlate i tuku narod korbačima i bičevima što smo imali prilike praktično i uživo gledati zadnjih nekoliko dana u Egiptu, mada smo mi – Bošnjaci Crne Gore – preživljavali i brutalnije metode mučenja od strane državnih policija, u zadnjih dvadesetak godina, kada smo bili hapšeni i ubijani u Herceg Novom, kada smo bili hapšeni i ubijani u Bukovici kod Pljevalja, kada su nas hapsili po vozovima nakon čega su nas ubijali, kada su nas tukli po tribinama stadiona u sred Plava, kada su nas… i kada su nas…

Sve ovo je znak da je nepravedni i nezakoniti rad u policiji nešto za šta će se debelo odgovarati na Sudnjemu Danu, i nešto za šta se treba odgovarati i na ovome svijetu!

Policije moraju da se bave lopovima i krađama u svim sverama ljudske djelatnosti, jer se krasti može sve i svašta, mada su najgori oni koji kradu u dinu i vjeri, kao i oni koji zakidaju na dunjaluku i vagi! Policija mora da suzbija diskriminaciju – ali ova naša policija to ne može jer je sama uspostavljena na nacionalnoj i vjerskoj diskriminaciji. Policija mora da štiti i čuva žrtve i svjedoke – dok smo često puta svjedoci tome da se policija stavlja na stranu krivca i njemu pruža zaštitu. Policija mora da bude otvoreni javni servis koji će obavještavati građane, kako na lokalnom nivou tako i na državnom nivou, o svojim djelatnostima i aktivnostima, a ne da se skriva od građana i javnoga mijenja.

Policija mora da čuva sigurnost i bezbjednost na putevima – dok ova naša policija uvjek čeka da neko na nekom mjestu pogine, da bi oni tek nakon toga ovlaš obilježili to mjesto nekim slabo vidljivim znakom! Policija mora da bude zaštitnik manjih konstituivnih naroda i zajednica, i manjih vjerskih skupina – koji mogu biti proganjani ili diskriminisani od strane vladajuće većine – dok je u našoj državi slučaj obratan, gdje se vladajuća većina policijom čuva i štiti od manjinskih naroda i vjera!

Sve u svemu, poznato je da je jedno od šeri’atskih pravila i obaveza vaganje između dva zla, kao i vaganje između dva dobra, pa će se svaki musliman, ne bitno na kojem mjestu ili u kojem vremenu živio, povoditi za ovim pravilom, i uvjek će između dvije ili više loših opcija birati onu koja je najmanja loša, kao što će i između dva ili više dobara ili pozitivnih opcija birati onu koja je najviše dobra, imajući kur’anski ajet uvjek na umu: „…pomažite se u dobročinstvu i bogobojaznosti, i nemojte se pomagati u grijehu i neprijateljstvu!“ (el-Ma’ideh, 2.)

Šejhul-islam Ibnu Tejmijje rhm., kaže: „Onaj ko je manji nasilnik i zulumćar se treba pomoći u odnosu na onoga ko je veći zulumćar, jer se islamski šeri’at temelji na ostvarenju interesa i njihovom upotpunjenju, i anuliranju šteta ili njihovom smanjenju – onoliko koliko se može, kao i na dobrom poznavanju većeg od dva dobra, i goreg od dva zla kako bi se dala nekom od njih prednost onda kada dođu u međusobnu konfrotaciju, ostvarujući veće dobro od postojeća dva dobra, i otklanjajući veće zlo od postojeća dva zla! (Pogledaj: Minhadžus-Sunneh el-Nebevijjeh, 6/118..)

Priredio: Sead ef. Jasavić, prof.fikha