Različite teme

Put između pobjede i poraza…

502views

Priredila: Enesa Hotić

„Ako ne znaš kuda ideš, svaki te put vodi do – nigdje.“ Sam pojam putovanja za nas, muslimane je pun simbolike.[1] Vec odavno smo naučili da za nas promjena prebivališta ne znači gotovo ništa. Musliman je dobro uvježban za najveću selidbu (preseljenje na ahiret) tako da mu sve ostale izgledaju apsolutno neuznemiravajuće. Ako uzmemo podatak da je jedan od najčešćih uzroka, i pokretača, depresivnog stanja kod čovjeka upravo prelazak iz jedne životne okoline u drugu, shvatit ćemo kako je velika privilegija biti imun na to.

Ponosno izjavljujemo da nam je svaki događaj u kojem je učestvovao naš Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, od izuzetne važnosti. Zbog toga vam izdvajam kratki, dinamični, osvrt na najrevolucionarnije putovanje našeg doba. Na poslaničku hidžru.

U moru tekstova koji govore o ovoj tematici, odlučila sam se na  tekst koji je napisao Ahmed El-Megazi. On je inače trener za povećanje lične efektivnosti, konzultant u poslovnom vodstvu i pomaže pri obuci kako islam učiniti svojim osobnim stilom življenja. Zastao je na ovom događaju (Hidžre) pojašnjavajući nam kako da iz njega uzmemo pouku. Kako da se nakon prisilnog odvojanja od naših snova ponovno njima vratimo, ali ovaj puta kao pobjednici. Par jednostavnih uputa kako prevazići dunjalučke prepreke i doseći svoje ciljeve.

Jezički gledano, dunjaluk ima značenje nečega donjeg, nižeg. A duša prirodno teži visinama i uzdignuću. Eh, sada, koja će se vinuti dovoljno visoko iznad sedam nebesa kako bi stigla do hlada Rahmana ostaje da vidimo.

– Prevelike težnje –  reći će neko.

Ali musliman i jeste onaj koji posjeduje velike ambicije i htijenja. Zar gledanje u Allahovo Plemenito lice, nije naša najveća želja? Šta može biti zahtjevnije od toga? Mi smo ummet koji, kada želi nešto, želi najbolje što može dobiti.[2]

Omer, radijellahu anhu, je rekao: „Ne umanjujte svoje ambicije jer, doista, nisam vidio da čovjeka nešto više spotiče u životu od pada njegovog sopstvenog elana.“

Zar se nikada nismo zapitali odakle Poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem, toliko volje i snage da od arapskog poluotoka prepravljenog neznanjem, praznovjerjem nepravdom… uopšte i pomisli sazdati naš Ummet. Nemoguće predispozicije nisu ništa drugo do dobro kamuflirana pobjeda.

Rekao je jednom davno El-Mutenebi, čovjek sa kojim se diči arapsko pjesništvo.
“Ako se boriš za plemenitu stvar, onda ne odustaj dok ne stigneš do zvijezda.”

Čemu vi težite?

Ako su vaši ciljevi pohvalnog karaktera ne dozvolite da vas na dno povuče vrtlog samopredaje. Ako mislite da ste već uveliko zaglibili u mulju sopstvenih pogrešaka, znajte da u islamu uvijek postoji taj revolucionarni prelaz iz poraza u pobjedu. I ne samo to, naš Gospodar je onima koji se iskreno pokaju, osim poništavanja svega do tada učinjenog, obećao pretvaranje grijeha u dobra djela.[3]

Budemo li odgajali našu djecu na primjerima iz životopisa Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem, pomoći ćemo im da svoje životne prilike ne očekuju u spletu okolnosti već da ih prepoznaju u sebi. Naš uspjeh, kako ovaj ovozemni isto tako i onosvjetski, ne ovisi o onima koji su nas protjerali ili tlačili u bilo kojem smislu.

Zbog toga, ponekad, poželim da doviknem Muhammedovom, sallallahu alejhi ve sellem, ummetu: „Ja nas! (ara.: O, narode!) Mi nismo narod trećeg svijeta… mi smo muslimani!“

„Zato se strpi, kao što su se strpili POSJEDNICI ODLUČNOSTI od poslanika“.[4]

U narednim redovim pronaći ćete tekst koji vam izdvojih pokušavajući da ga prilagodim našem govornom području.

 

Enesa Hotić

 

PUT U MEKKU

 

Velika ljubav prema ovome dobrom gradu ispunjavala je njegovo srce, čisto i bogobojazno, kakvo čovječanstvo još nije vidjelo.

Okretao se i okretao… dok je napuštao voljenu zemlju. Prizivao je Allaha za svjedoka da nikada ne bi iz nje ni izašao da ga njeni stanovnici ne istjeraše.

Bio je tužan Božiji poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, zbog odlaska iz Mekke, majke svih gradova. Ono što mu je olakšavalo ovaj rastanak bilo je čvrsto ubjeđenje da će se jednoga dana ponovo vratiti kao pobjednik, a ne poraženi.

Svake godine obilježimo rođenje ovog velikog vođe i onoga koji je donio radosnu vijest, sallallahu alejhi ve sellem. Pratimo razne programe koji obrađuju temu njegovog, mirisom okupanog, životnog puta, čitamo tekstove i slušamo hutbe. Ali dopustite da ovaj put surađujemo sa biografijom na jedan novi, učinkovitiji i produktivniji, način. Iščitavanje njegovog životopisa, njegovo proučavanje, razmišljanje o njemu te napokon i njegovo primjenjivanje u životu, doista, bi trebao biti naš zajednički cilj.

Danas ćemo produktivno raščlaniti jedan primjer iz sire koristeći metodologiju koja se naziva MEKKA. To je strategija Mekke kojom je i zadobila svoje privilegije.

Zašto baš Mekka? Zato što je ona simbol kraha i pobjede.

Kako?

Muslimani u Mekki su bili slabi i poraženi, ali ih je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, naučio kako da se u nju vrate kao osloboditelji. Zbog toga, sve ono što se nalazi između ovog njihovog prvobitnog gubitka i ponovnog uzdizanja naziva se: strategija Mekke.

Ova taktika sastoji se od pet slova koji ujedno označavaju i pet praktičnih značenja.

M – Motiviranost džennetom

Biti stimuliran džennetom: Podučio je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, svoje ashabe da im džennet bude konačni cilj. Time je od njih načinio produktivne vođe i stratege koji se ne zadovoljavaju osim sa najboljim. Stimulisao ih je vizijom: „Ja sam musliman. Vjernik sam. Čovjekoljub. A nagrada za dobročinstvo je džennet.“

E – Etika

Vjernička etika: nije samo obična duhovnost. Uvježbavao je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, svoje drugove da je vjerski moral ujedno i pobožnost i civiliziranost. To bi značilo da se čovjekova veza sa njegovim Gospodarem oslikava i ima utjecaj na sve segmente njegova života. Praktično primjenjivanje vjere odrazit će se i na svih sedam bitnih aspekata našeg života (nap. prev.: duhovni, mentalni, fizički, zdravstveni, sportski, društveni i rekreacijski).

K – Konekcija (veza) sa Gospodarem

Naša neprekidna veza sa Veličanstvenim i Plemenitim treba da bude iskrena. Uz to je potrebno i vezivati naše iskrene namjere (da je sve što činimo u ime Allaha) uz svako djelo, ma koliko ono bilo malo ili veliko. Ovim spajanjem naših nijjeta sa našim djelovanjima pretvaramo svaku aktivnost u ibadet što, opet, dovodi do povećanja Allahovih blagodati i umnožavanja naših dobrih djela.

K – Konekcija (veza sa ljudima)

Naša povezanost sa svim ostalim stvorenjima je i način da uspijemo na dunjaluku i ahiretu. Kada se ponašaš u skladu sa vjerskim učenjem ti ujedno i širiš Allahovu poslanicu i Muhammedovo, sallallahu alejhi ve sellem, naukovanje održavajući na taj način i svjetlo upute u neprekidnom sjaju. Samim time, okolina koja te okružuje, postaje plodno tlo za kreativno djelovanje i nove ideje. (Kao na primjer Medinska zajednica)

A – Achieve (eng. ostvariti, postići, dosegnuti) Čvrsto ubjeđenje u uspjeh

Doista je postizanje zadanih ciljeva kod Resullullaha, sallallahu alejhi ve sellem, bilo povezano sa nepokolebljivim ubjeđenjem i vjerom u Allaha. Zbog toga je mogao da u teškom iskušenju uoči i skorašnju pobjedu. Na primjer, u bici poznatoj pod imenom „Saveznici“ obradovao je svoje ashabe da će uprkos svim izazovima i prijetnjama sa kojima se suočavaju izvojevati pobjedu nad, ne samo Kurejšijama nego i nad  velikim Perzijskim i Bizantijskim vladarima.

Izašao je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, iz Mekke duboko vjerujući da će se uz pomoć vjere i zalaganja ponovo vratiti. U to nije bije bilo sumnje. Nije bilo druge.

A šta je sa tobom?

Da li ćeš pobijediti? Da li ćeš se vratiti svojim snovima koje si napustio zbog svoje ljenosti ili straha?

Došlo je vrijeme rada i produktivnosti.

 

Ahmed El-Megazi

Izvor: www.arabic.productivemuslim.com

 

Bilješke:

[1] Od Ibn Omera, radijAllahu anhuma, prenosi se da ga je Allahov Poslanik, alejhi-selam, uzeo za rame i rekao: “Budi na ovom svijetu kao da si stranac ili putnik“.

Da li je na ispravnijem putu onaj koji se idući spotiče ili onaj koji pravim putem uspravno ide? (El-Mulk, 22)

[2] Aiša, radijellahu anha, prenosi da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, kazao: “Kada neko moli Allaha za nešto, neka traži što više, jer on traži od svoga Gospodara.”

(Ibh Hibban, (El-ihsan) 3/172, Taberani u El-evsatu, 2/301. Šejh Albani ga je ocijenio vjerodostojnim u Es-sahiha, 3/316. Hejsemi 10/150 kaze da ga bilježi Taberani u El-evsatu, i da su prenosioci pouzdani.) U drugoj predaji stoji: “Neka traži Firdevs, jer su to največi stepeni Dženneta.” (Tabareni, 18/254. Hafiz Hejsemi u El-medžmea, 10/171 tvrdi da su prenosioci ove predaje pouzdani. Šejh Albani ga smatra vjerodostojnim u Sahihul-džamia, 1/163.)

[3] „ali onima koji se pokajui uzvjeruju i dobra djela čine, Allah će njihova hrđava djela u dobra promijeniti, a Allah prašta i samilostan je;“ (El-Furkan, 70)

[4] El-Ahkaf, 35