A što se tiče pisanja na kaburu ili na nadgrobnom spomeniku – nišanu, to je pokuđena stvar, po mišljenju većinskog dijela učenjaka suprotno stavu Ebu Hanife. To na osnovu predaje koju su zabilježili Tirmizi i Nesai od Džabira , r.a., da je rekao: ”Allahov Poslanik zabranio je da se gradi na kaburima i da se piše po njima.” Kazao je Hakim, nakon što je spomenuo izvedbu hadisa u Mustedreku: ”Lanac prenosilaca je vjerodostojan, ali se po njemu ne postupa. Zaista su imami muslimana, i na istoku i na zapadu, pisali po mezarima, a to je stvar koju su preuzeli iz generacije u generaciju.“ Imam Zehebi kritički se osvrnuo na spomenute riječi u sažetku spomenute knjige i kazao: ”Novotarija, nisu saznali za zabranu.” Kazao je imam Ševkani u Nejlul-Evtaru, komentarišući spomenuti hadis: ”Hadis ukazuje na zabranu pisanja po kaburima, bez obzira da li se radilo o pisanju imena mejjita na kaburu ili nečega drugog.“
Spomenuta zabrana obuhvata pisanje po samome kaburu kao i pisanje po nadgrobnim spomenicima – nišanima. Kazao je imam Nevevi u Medžmu’u: ”Bez obzira da li se natpis nalazio na nadgrobnom spomeniku koji se nalazi kod mejjitove glave ili na drugom mjestu, sve to je pokuđeno, zbog općenitosti zabrane u hadisu.”
A Allah najbolje zna!
(Izvor fetve: islamweb.net)
http://www.islamweb.net/ver2/Fatwa/ShowFatwa.php?lang=A&Id=25107&Option=FatwaId
Preveo: Elvedin Pezić