1.1kviews
Pitanje: Es-selamu alejkum! Imam jedno pitanje u vezi s klanjanjem namaza u mesdžidu. Naprimjer, ako čovjek klanja namaz redovno u džamiji u kojoj ima slabo džemata, ponekad i niko, da li taj čovjek može ostati kod kuće i klanjati namaz, znajući da u mesdžidu neće niko biti prisutan od džematlija?
Alejkumus-selam ve rahmetullahi ve berekatuhu! Cijenjeni i uvaženi brate u islamu, kao odgovor na tvoje pitanje šaljemo ti fetvu koja je skoro pa identična za situaciju u kojoj se ti nalaziš.
Pitanje: Moja kuća je udaljena od mesdžida 1300 m (otprilike). Spomenuti mesdžid izgradio je jedan dobročinitelj – donator, i mesdžid nema svoga oficijelnog imama niti mujezina, već je to klasična kuća namijenjena kao mesdžid za obavljanje namaza. Ja u većini slučajeva kada odem u džamiju na namaz, naročito na sabah, ne nađem nikoga. Je li meni obaveza da klanjam namaz u džematu ili je bolje da klanjam džematile sa članovima svoje porodice?
Odgovor: Namaz u džematu je obaveza, bez obzira u kojem mesdžidu, osobi koja ima mogućnost da ode, a koja čuje poziv na namaz – ezan. Takvoj osobi nije dozvoljeno da klanja u kući osim ako za to postoji validan šerijatski razlog, i to je preferirajuće mišljanje u pogledu tog pitanja. Uzvišeni Allah nije dozvolio da se namaz u džematu ostavi u ratu i u toku bitke, kao što ni Poslanik nije dozvolio slijepcu da izostane iz džemata, onda kada ga je pitao da mu dadne olakšicu u pogledu dolaska u džemat, zato što je čuo ezan.
Na spomenuti propis ne ostavlja nikakva traga činjenica da u tom mesdžidu oficijelno ne postoji iman niti mujezin. Jedina stvar koja u pogledu dolaska u džamiju ima svoju težinu jeste pretjerana udaljenost od džamije koja čovjeku predstavlja poteškoću u redovnom i kontinuiranom dolasku u džamiju, a ljudi se u pogledu tog pitanja razlikuju.
Na osnovu spomenutog možemo kazati da ako tebi ne predstavlja veliku poteškoću odlazak u spomenutu džamiju, ti ne trebaš ostavljati namaz u toj džamiji, kao i da proučiš ezan u odsustvu mujezina. Također, ako znaš da u nekim vremenima, kao što je sabah-namaz, neće doći niko ko će s tobom činiti džemat, u tim situacijama nema smetnje da klanjaš džematile sa članovima svoje porodice, kao i u situaciji kada odlazak u džamiju predstavlja veliku poteškoću.
Na spomenuti propis ne ostavlja nikakva traga činjenica da u tom mesdžidu oficijelno ne postoji iman niti mujezin. Jedina stvar koja u pogledu dolaska u džamiju ima svoju težinu jeste pretjerana udaljenost od džamije koja čovjeku predstavlja poteškoću u redovnom i kontinuiranom dolasku u džamiju, a ljudi se u pogledu tog pitanja razlikuju.
Na osnovu spomenutog možemo kazati da ako tebi ne predstavlja veliku poteškoću odlazak u spomenutu džamiju, ti ne trebaš ostavljati namaz u toj džamiji, kao i da proučiš ezan u odsustvu mujezina. Također, ako znaš da u nekim vremenima, kao što je sabah-namaz, neće doći niko ko će s tobom činiti džemat, u tim situacijama nema smetnje da klanjaš džematile sa članovima svoje porodice, kao i u situaciji kada odlazak u džamiju predstavlja veliku poteškoću.
(Izvor fetve: islamweb.net)
Priredio: Elvedin Pezić, prof.