Piše: Mr. Emir Demir
Stoga, s obzirom na to da nekima nije bila dovoljna komparacija mišljenja četiri mezheba, citirat ću uvaženog šejha Ibn Usejmina, Allah mu se smilovao, i u fusnotama dati pojašnjenja vezana za našu svakodnevnicu. Također, zamolio bih one koji nisu pročitali moj prethodni tekst, da ga pročitaju, kako bi imali cjelokupnu predodžbu o tematici koju tretiramo. Tekst mogu pročitati ovdje.
Bilješke:
1-Opća dozvola imama (halife) uslovljena je samo kod hanefija, kao što smo spomenuli u prethodnom tekstu.
2-Šejh, rahimehullah, jasno postavlja uslov odobrenja vlasti (halife, namjesnika) za obavljanje druge i svih ostalih džuma-namaza u jednom gradu/području. U našem slučaju to je, htjeli neki priznati ili ne, nadležnost Islamske zajednice BiH. Negiranje ove činjenice, kao što sam naveo u prethodnom tekstu, ukazuje na jednu od dvije okolnosti: ili smatraju da su džume u zvaničnim džamijama neispravne, ili one koji ih predvode i obavljaju ne smatraju muslimanima. Svako pravdanje postojanjem eventualnih novotarija u zvaničnim džamijama poništili smo navodima o ispravnosti (konsenzus uleme!) obavljanja namaza za onima koji čine novotarije, sve dok novotarija ne bude tolika da izvede iz vjere!?
3-Vjerska pitanja kod nas prepuštena su vjerskim institucijama, pa iako IZBiH nema karakter državne vlasti, njene ingerencije, uzimajući u obzir da je ulema nakon odlaska osmanske države dobila ovlasti samo nad pitanjima koja su usko vezana za vjeru/ibadete, neizostavno se odnose na organizaciju vjerskog života, a najprije na javna znamenja islama kao što su džemati, džume, Bajrami, vakufi…
4-Ovdje šejh, rahimehullah, pojašnjava opravdanost obavljanja džume na više mjesta u jednom gradu, kada se već ima odobrenje vlasti, a ne odnosi se na slučaj kada određena skupina ljudi samovoljno organizira džumu.
5-Šejh, rahimehullah, ovakav postupak, iako je sam ibadet ispravan, smatra nedozvoljenim za one koji odobravaju (vlast) bespotrebno obavljanje džuma na više mjesta, a šta tek reći za one koji, bez ičijeg odobrenja, po svojom nahođenju i s motivima secesionističke ideologije, obavljaju privatne džume uporedo sa džumama u zvaničnim džamijama! Iz ovoga aspekta sam u prošlom tekstu rekao da su takve džume novotarija i da su neispravne!