PITANJA I ODGOVORI

Obilježavanje Nove godine zajedničkim ibadetima?

443views

Pitanje: Da li je dozvoljeno učestvovati  i organizirati grupne ibadete, kao džematski noćni namaz, umru ili večeri Kur’ana, povodom nastupanja Nove gregorijanske godine?

Odgovor: Muslimani imaju dva godišnja praznika, dva Bajrama: Kurbanski i Hadžijski bajram. Također, petak se smatra sedmičnim praznikom koji ima mnoge odlike u odnosu na druge dane.

Obilježavanje Nove godine bila je nepoznanica prvim i najboljim generacijama ovog ummeta. U osnovi, nema sumnje da je proslavljanje Nove godine novotarija i stvar koja se eksplicitno vezuje za nevjernike.

Na osnovu spomenutog, bilo kakvo učestvovanje u proslavljanju Nove godine je zabranjeno, pa makar to bilo s nečim što u osnovi ima utemeljenja u vjeri.

Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, kazao je: “Ko oponaša jedan narod, njemu i pripada.” (Ebu Davud, od Ibn Omera, radijallahu anhu, a vjerodostojnim ga je ocijenio šejh Albani u više svojih djela)

Ako bi neko upitao: “Kako to da sprečavate činjenje dobrog djela?”, na to ćemo dati sljedeći odgovor:

Da bi djelo bilo primljeno kod Gospodara, treba da bude učinjeno isključivo radi Allaha i da bude u skladu sa sunnetom Allahovog Poslanika, a pod tim se podrazumijeva, između ostalog, da bude učinjeno u vremenu i na način koji je pojasnio Allahov Poslanik, što nije slučaj sa spomenutim ibadetima.

Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao je: “Ko uvede u ovu našu vjeru ono što nije od nje, to će biti odbijeno i to se ne prihvata.” (Buhari i Muslim, od Aiše, radijallahu anha)

Kada bi neko, želeći da bude “bolji musliman” od drugih, svjesno klanjao pet rekata podnevskih farza, mi bismo kazali da je to neispravno, iako, po nečijem rezonovanju, to ne treba sprečavati jer je to u osnovi dodatni hajr?!

U osnovi, noćni namaz, odlazak na umru, veoma su vrijedni ibadeti ako se čine tokom godine bez preciziranja dana, ali ih vremenski vezivati samo za noć u kojoj se obilježava Nova godina, to je stvar za koju se minimalno može kazati da je novotarija.

Ako je Allahov Poslanik zabranio da se noć uoči petka izdvaja posebnim ibadetima noćnog namaza i posta, pa da to bude zabranjeno u noći koju nevjernici obilježavaju kao praznik i koja je prepoznatljiva po mnoštvu grijeha, mnogo je prioritetnije.

Rekao je Allahov Poslanik: “Nemojte izdvajati noć uoči petka noćnim namazom u odnosu na druge noći i nemojte postom izdvajati petak u odnosu na druge dane, osim ako se radi o postu koji neko redovno posti.” (Muslim, od Ebu Hurejre, radijallahu anhu)

Kazao je imam Nevevi: “Ovaj hadis jasno ukazuje na zabranu izdvajanja noći uoči petka posebnim namazom u odnosu na druge večeri, a isto tako i na zabranu da se dan petak izdvoji postom u odnosu na druge dane, i to je pitanje u pogledu kojeg učenjaci imaju jednoglasan stav da je pokuđeno. Ovaj hadis učenjaci uzimaju za dokaz pokuđenosti novotarskog namaza koji se zove “regaib”. Allah ubio onoga ko ga je izmislio, doista je to jedna odvratna novotarija, zasnovana na neznanju i zabludi, prepuna jasnih prekršaja.” (Šerh Sahihu Muslim, 8/20)

A Allah najbolje zna!

Odgovorio: Pezić Elvedin