PITANJA I ODGOVORI

Namaz u džamiji u kojoj se ezan pušta putem CD-a?

434views

Pitanje: Da li je ispravan namaz koji se klanja nakon ezana puštenog putem CD-a?

Odgovor:Uvaženi brate, u vezi s vašim pitanjem postoje dvije stvari koje je potrebno pojasniti.

Prva se odnosi na validnost ezana koji se pušta putem CD-a ili na sličan način, a druga na činjenicu da su namaz i ezan dva zasebna ibadeta.

Tačno je da je puštanje ezana putem CD-a zabranjeno i da ezan koji se tako prouči nije s muslimana skinuo kolektivnu obavezu učenja ezana.

Ezan je, u islamu, veliki ibadet. Allahov Poslanik izrekao je mnoge hadise koji ukazuju na činjenicu da je ezan jedan od ibadeta.

Allahov Poslanik kazaoje: “Glas ezana neće čuti nijedan džin, nijedan čovjek, niti bilo šta drugo a da mujezinu na Sudnjem danu neće posvjedočiti.” (Buhari, od Ebu Seida)

Svakom je muslimanu poznato da Allah neće primiti nijedan ibadet osim od onoga ko je prvenstveno musliman, a potom razuman,i ova činjenicaupućuje ga na toda iskreno zanijeti spomenuti ibadet u svom srcu, što, svakako, izostaje kod ezana puštenog putem CD-ai na sličan način.

Oni koji puštaju ezan putem CD-a prave nekoliko prijestupa:

–          Uskraćuju muslimanima, a i sebi, veliku nagradu koja je obećana za učenje ezana, ali i za sve ostale ibadete koji se vezuju za ezan, kao što je ponavljanje za mujezinom i sl.

–          Na taj način uzrokovali su da u mjestu kojem se to čini ljudi ostaju bez validno proučenog ezana, što je grijeh, jer je ispravno mišljenje da je učenje ezana kolektivna obaveza. Što znači, ako neko od njih to učini, niko neće biti grješan, a ako to niko ne učini, onda su svi grješni.

–          Takav postupak otvara vrata novim novotarijama u vjeri i novim prekršajima, naročito kada dolazi od onih koji bi trebali da ljudima budu uzori u prakticiranju islama.

Čudno je da su najveće pravne institucije, kolegiji koji se bave savremenim pitanjima i koji okupljaju najveće alime svijeta, već poodavno govorili o tome, i da se veliki broj mujezina i imama tako jednostavno oglušuje o njihove stavove.

Islamski pravni kolegij pri Rabiti, na zasjedanju održanom u Mekki daleke 1406. (sada je 1435. h.g.), raspravljao je o tom pitanju, pa su zaključili sljedeće:

“Prilikom nastupanja namaskog vremena nije dozvoljeno zadovoljiti se puštanjem ezana u mesdžidu putem kasetofona i sličnih aparata, i time se ne ispunjavaju uvjeti ovog ibadeta i to nije propisani ezan. Muslimanima je obaveza da lično prouče ezan prilikom nastupanja namaskog vremena, u svakoj džamiji, baš kako su to naslijedili iz vremena Allahovog Poslanika pa sve do današnjih dana.”

Uvaženi brate, treba da znaš da su namaz i ezan dva zasebna ibadeta. Obaveznost ezana i način njegovog učenja nisu u uzročno-posljedičnoj vezi s namazom. Namaz obavljen u džamiji u kojoj se ezan pušta putem CD-a – validan je.

Vjernik bi trebao da na lijep način reagira kod odgovornih ljudi na činjenično stanje u pogledu ezana. Ako to prihvate, to je ono što je i želio, ako ne prihvate, oni će snositi odgovornost pred Uzvišenim Allahom za emanet koji su preuzeli, a ne obavljaju ga onako kako to islam nalaže.

A Allah najbolje zna!

Odgovorio: Pezić Elvedin