Sira

Metode nevjernika u borbi protiv Muhammeda s.a.v.s. (2 dio)

486views
Priredio:  Sadik Turković    
Deveta metoda: Povezivanje mušrika sa židovima iz Medine i drugih okolnih mjesta kako bi došli sa pitanjima na koja Poslanik, alejhis-selam, ne može odgovoriti
Mušrici su poslali svoju delegaciju u Medinu, na čijem čelu su bili En-Nadr b. El-Haris i Ukbe b. Ebi Muit, kako bi od njih preuzeli određena pitanja na koja Allahov Poslanik, alejhis-selam, ne bi mogao odgovoriti. Židovi su ih posavjetovali da Poslanika, alejhis-selam, pitaju o mladićima iz pećine Kehf, da ga pitaju o Zul-Karnejnu i da ga pitaju o duši. Međutim, Allah je pobio njihove spletke objavivši Svome Poslaniku, alejhis-selam, odgovore na sva postavljena pitanja. (Tirmizi)
 
Deseta metoda: Et-tergib            
Nakon što su propali svi pokušaji mušrika da odvrate Allahovog Poslanika, alejhis-selam, od pozivanja u Allahovu vjeru, odlučili su da promijene taktiku svoga djelovanja te da oprobaju novu metodu u namjeri da zaustave Allahovog Poslanika, alejhis-selam, u njegovoj nakani. Poslali su svoga predstavnika Utbe b. Rebiu do Allahovog Poslanika, alejhis-selam, koji mu je rekao: ”Bratiću moj, ti si od nas i potječeš iz ugledne porodice, međutim došao si sa nečim velikim, putem čega si napravio razdor u zajednici. Ja imam prijedlog za tebe pa ga poslušaj, možda te zadivi pa ga i prihvatiš: Ako želiš sa time u šta pozivaš imetak, mi ćemo ti skupiti toliko imetka da ćeš postati najbogatiji među Kurešijama, ili ako time želiš ugled, mi ćemo te postaviti za našeg vođu i nećemo donositi odluke bez tvoje saglasnosti, ili ako želiš vlast, mi ćemo te učiniti našim vladarom, ili ako želiš žene, mi ćemo te oženiti sa deset najuglednijih žena u Mekki, međutim ako je to što ti se dešava neko priviđanje kojeg se ne možeš osloboditi, mi ćemo ti dovesti najbolje liječnike da te od toga liječe i u tome nećemo žaliti svoje imetke.” Kada je Utbe završio svoj govor, Allahov Poslanik, alejhis-selam, mu je proučio početak sure Fusilet: ”Ha-mim. Objava je od Milostivog, Samilosnog, Knjiga čiji su ajeti jasno izloženi, Kur’an na arapskom jeziku za ljude koji znaju, vjesnik radosnih vijesti i opomena – pa opet većina njih glavu okreće, neće ni da čuje. Srca naša su – govore oni – pod pokrivačima, daleka od onoga čemu nas ti pozivaš, i mi smo gluhi za to, a između nas i tebe je pregrada, pa ti radi, i mi ćemo raditi. Reci: ‘Ja sam čovjek kao i vi, samo – meni se objavljuje da je vaš Bog samo jedan Bog, zato se Njemu iskreno klanjajte i od Njega oprosta tražite! A teško onima koji Njemu druge ravnim smatraju, koji zekat ne daju i koji u onaj svijet ne vjeruju! One koji vjeruju i dobra djela čine zbilja čeka nagrada neprekidna. Reci: ‘Zar, zaista, nećete da vjerujete u Onoga koji je u dva vremenska razdoblja Zemlju stvorio – i još Mu druge ravnim smatrate? To je Gospodar svjetova! On je nepomična brda po njoj stvorio i blagoslovljenom je učinio i proizvode njezine na njoj odredio, sve to u četiri vremenska razdoblja – ovo je objašnjenje za one koji pitaju, zatim se iznad neba uzdigao dok je nebo još maglina bilo, pa njemu i Zemlji rekao: ‘Pojavljujte se milom ili silom! – Pojavljujemo se drage volje! – odgovorili su, pa ih u dva vremenska razdoblja, kao sedam nebesa, stvorio, i odredio šta će se u svakom nebu nalaziti. A nebo najbliže sjajnim zvijezdama smo ukrasili i nad njima Mi bdijemo. To je odredba Silnoga i Sveznaloga. A ako glave okrenu, ti reci: ‘Opominjem vas munjom onakvom kakva je pogodila Ada i Semuda…”’ (Fusilet, 1-13.) Nakon što je Allahov Poslanik, alejhis-selam, proučio posljednji ajet, Utbe je stavio ruke na pojas i skočio kao da će ga munja pogoditi. Kada se vratio među Kurejšije, obavijestio ih je da govor koji je čuo ne spada niti u poeziju, niti u vradžbinu niti u proricanje, te je predložio Kurejšijama da prestanu sa uznemiravanjem Allahovog Poslanika, alejhis-selam.
 
Jedanaesta metoda: Et-terhib (zastrašivanje)
Kada bi Ebu Džehl saznao da je neko od uglednih Kurejšija prihvatio islam, odlazio bi kod njega i govorio mu ponižavajuće riječi: ”Napustio si vjeru svoga oca, a on je zaista bolji od tebe! Od danas mi te ne priznajemo i ne uvažavamo tvoje mišljenje.” Ako bi neko od trgovaca prihvatio islam, Ebu Džehl bi mu govorio: ”Zabranit ćemo ti da trguješ i uništit ćemo tvoj imetak”, a ako bi neko od siromaha ili robova prihvatio islam, Ebu Džehl bi odlazio do njega i fizički ga zlostavljao. (Ibn Hišam, 1/395.)
 
Dvanaesta metoda: Bojkot Allahovog Poslanika, alejhis-selam, i ostalih muslimana
 
Trinaesta metoda: Fizički napadi i zlostavljanja Allahovog Poslanika, alejhis-selam, i ostalih muslimana
Kako sve navedene metode nisu urodile plodom, mušrici Mekke odlučili su da se fizički suprotstave Allahovom Poslaniku, alejhis-selam, i njegovim ashabima. Prvi muslimani, zajedno sa Allahovim Poslanikom, alejhis-selam, doživjeli su najžešće muke i zlostavljanja onog momenta kada su javno počeli ispovijedati vjeru i obavljati molitvu kod Kabe. Od Ebu Hurejre se prenosi da je Ebu Džehl upitao svoju družinu: ”Da li ste vidjeli Muhammeda kako stavlja svoje lice u prašinu dok vi sjedite pored Kabe?” Odgovorili su: ”Da.” Tada je Ebu Džehl rekao: ”Kunem se Latom i Uzatom! (najpoznatiji kipovi kod Kurejšija) Ako ga vidim da to radi u mome prisustvu, ja ću mu staviti nogu na vrat i njegovu glavu još više zabiti u pijesak.” Nedugo nakon toga, Allahov Poslanik, alejhis-selam, došao je kod Kabe i otpočeo sa molitvom. Kada je Ebu Džehl odlučio da sprovede svoju prljavu namjeru, prisutni su se jako iznenadili kako se Ebu Džehl naglo povlači od Poslanika, alejhis-selam, i još se brani svojim rukama. Prisutni su ga upitali šta mu se dešava i zbog čega je ustuknuo, a on je rekao: ”Između mene i Muhammeda ukazala se provalija od vatre, na čijim rubovima su bili meleki sa krilima.” Allahov Poslanik, alejhis-selam, rekao je: ”Da se Ebu Džehl još malo približio, meleki bi ga raskomadali u komadiće.” (Muslim)
 
Od Urve b. Ez-Zubejra prenosi se da je rekao: ”Pitao sam Abdullaha b. Amra o najžešćoj patnji koju su mušrici priredili Allahovom Poslaniku, alejhis-selam, pa mi je rekao: ‘Vidio sam Ukbeta b. Ebi Muita kako dolazio do Allahovog Poslanika, alejhis-selam, dok je on obavljao molitvu, pa je uzeo gornji ogrtač Allahovog Poslanika, alejhis-selam, i njime ga žestoko stegnuo oko vrata. Zatim je došao Ebu Bekr i odgurnuo Ukbeta od Allahovog Poslanika, alejhis-selam, govoreći: ‘Zar ćete ubiti čovjeka koji govori moj Gospodar je Allah, a on vam dolazi sa jasnim dokazima od vašega Gospodara?”’ (Buharija)
I Ebu Bekr je preživio patnje od strane mušrika tako da je počeo razmišljati da učini hidžru u Abesiniju kako bi sačuvao svoju vjeru i život. Jednog dana Ebu Bekr je održao govor u blizini Kabe, zbog kojeg je toliko premlaćen od strane mušrika da s ga na nosilima odnijeli do njegove kuće.
 
I Abdullah b. Mes’ud preživio je patnje od strane mušrika. On je prvi koji je glasno učio Kur’an kod Kabe u prisustvu nevjernika, zbog čega je i pretučen do besvijesti. Kada su mu ashabi rekli da je to ono zbog čega su se bojali za njega, rekao je: ”Danas su mušrici poraženi kao nikada, pa ako želite, ja ću ponoviti ono što sam uradio.”
 
I ostali muslimani doživjeli su razne patnje i mučenja od strane nevjernika samo zato što su bili muslimani. Međutim, najteže patnje su podnijeli oni muslimani koji su bili sluge i robovi, samo zato što nisu imali nikoga od rodbine ko bi im pružio zaštitu. Uvijek nevjernici i munafici demonstriraju silu nad nejakim i slabašnim muslimanima, počevši od prvih dana islama pa do Sudnjega dana.
Ne samo da nevjernici i oni koji mrze muslimane sprovode nad njima zlostavljanje i uznemiravanje, nego oni u svojoj oholosti i mržnji idu tako daleko da ne mare za ubijanjem nedužnih muslimana, kao što je Ebu Džehl ubio Sumejju, radijallahu anha, samo zato što je bila vjernica, a to isto ponovili su neprijatelji islama i muslimana danas ubivši našeg brata Magdija samo zato što je musliman.
 
Metode nevjernika u borbi protiv muslimana ostaju iste do Sudnjega dana samo što se njihovi kreatori i učesnici mijenjaju iz generacije u generaciju.