ISTAKNUTORekaik

Ko posjeti bolesnika – sedamdeset hiljada meleka za njega oprost moli

455views

Piše: Abdulvaris Ribo

Prenosi se da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve selle, rekao: „Koji god čovjek ujutro krene da posjeti bolesnika, sa njim zajedno izađe sedamdeset hiljada meleka, koji za njega mole oprost sve dok ne svane. A ko krene da ga posjeti uvečer, sa njim izađe sedamdeset hiljada meleka koji za njega mole oprost sve dok se ne smrkne.“(Ebu Davud, 3098, Ibn Madže, 1442, Tirmizi, 4/193, Albani, Sahihu-l-Džami’, 5593)

Mnogo je djela u islamu koja je lahko i jednostavno učiniti, a koja istovremeno donose veliku nagradu i koristi za onoga ko ih čini. Jedno od takvih djela je i posjeta bolesniku. Nemali je broj hadisa koji govore o vrijednostima i nagradama koje su određene za onoga ko radi Allaha posjeti bolesnika. Stanje bolesti je stanje nevolje i iskušenja za samoga bolesnika i on u takvom stanju ima izraženu potrebu za pažnjom, utjehom i svakom vrstom podrške i pomoći. Muslimani su u svakom slučaju upućeni jedni na druge, kako u stanju sreće i blagostanja, tako i u stanju nevolje i potrebe. Stoga je veoma bitno da se sjetimo naše braće muslimana koji su iskušani bolešću, te da ih posjetimo i izrazimo svaku vrstu utjehe i podrške. Islam snažno ističe važnost zdravih i jakih društvenih odnosa i zato preporučuje ili možemo kazati i naređuje određene norme i forme društvenog ponašanja prema drugim ljudima, pogotovo prema muslimanima. Tako nam islam nalaže određene postupke koji doprinose jačanju dobrih međuljudskih i međumuslimanskih odnosa, poput posjete bolesniku, odazivanja na svadbene i druge gozbe i veselja, susret s drugim nasmijana lica, iskren odnos prema drugima, raspitivanje o njihovom stanju i potrebama, ukazivanje pomoći onima koji su je potrebni, otklanjanje nevolje i sl. Ništa ne može tako snažno utjecati na međuljudske odnose i međusobnu ljubav kao što mogu ovi primjeri i forme društvenog ponašanja i iskrenog odnosa prema drugima.

Prethodno navedeni hadis nam govori o vrijednostima posjete bolesniku i koristima koje nam taj čin donosi. Nija mala stvar imati priliku i priviligiju da te jutrom ili večerom prati sedamdeset hiljada meleka i da za tebe mole oprost od Allaha. Velika je to stvar, koja, kao što vidimo, ne traži i ne zahtijeva mnogo od nas. Samo je dovoljno da sa iskrenom namjerom posjetimo i obiđemo nekog od bolesnika. Malo truda i napora, a korist golema.

I drugi hadisi mimo ovoga govore o vrijednostima i koristima posjete bolesniku. Tako se prenosi da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, u jednom hadisu-kudsijji rekao: „Uzvišeni Allah će na Sudnjem danu upitati: ‘O sine Ademov! Ja sam se bio razbolio, a ti Me nisi posjetio. Čovjek će kazati: ‘Kako da Te posjetim, a Ti si Gospodar svjetova?’ On će reći: ‘Zar nisi znao da je taj Moj rob bolestan, a nisi ga posjetio? A znaš li da si ga posjetio da bi Mene kod njega našao?’….“(Muslim, 2569)

Također se prenosi da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: „Posjetite bolesnika, nahranite gladnog i oslobodite zarobljenika.“ (Buhari, 4/83 i drugi)

Ne smijemo zaboraviti da posjeta bolesniku nije djelo koje je u islamu samo preporučeno, nego je to pravo bolesnika i naša obaveza prema njemu. Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je rekao: „ Musliman kod drugog muslimana ima svojih pet prava: da mu odgovori na selam, da ga posjeti ako je bolestan, da mu isprati dženazu, da mu se odazove kad ga na gozbu pozove i da za njega uputi dovu kad ovaj kihne (i kaže elhamdu lillah).“(Buhari, 3/90 i Muslim, 2162)

U ovom vremenu pandemije covid 19, mnogo je naših poznanika, komšija i prijatelja koji su oboljeli, neki lakše, a neki teže. Zbog širenja zaraze takve bolesnike nije preporučeno posjetiti, ali moderna tehnologija komuniciranja omogućava nam da ih virtuelno posjetimo, a pogotovo one koji su zbog toga u bolesničkoj postelji i koji su teže oboljeli, da ih kontaktiramo, upitamo za njihovo zdravlje i potrebe i za njih proučimo dovu za brzo ozdravljenje. Uz iskrenu namjeru i na ovaj način možemo postići nagradu i vrijednosti posjete bolesniku koje su spomenute u hadisu. Ako im se javimo, upitamo ih za zadravlje i uz dovu poželimo im brzo ozdravljenje, ispunit ćemo svoju obavezu prema njima, a njima će to mnogo značiti i u moralnom i u svakom drugom smislu.

Hadis nas uči da je lijep odnos i briga o drugim muslimanima naša vjerska obaveza, koja u konačnici jača naše dobre međuljudske odnose, bratsku ljubav, bliskost i međusobno povjerenje. Uvijek trebamo imati na umu da smo, dok smo u posjeti bolesniku, pod okriljem Allahove milosti i zadovoljstva, sve dok se ne vratimo. Također, ne smijemo smetnuti s uma da nas u toj humanoj posjeti prati sedamdeset hiljada meleka, koji do zore ili do mraka za nas mole oprost od Uzvišenog Allaha.