PITANJA I ODGOVORI

Je li Lejletul-kadr u svakom ramazanu smještena u istoj noći?

684views

Pitanje: Je li Lejlei-kadr u svakom ramazanu smještena u istoj noći?

Odgovor: Lejlei-kadr nalazi se u mjesecu ramazanu, nesumnjivo, na temelju ovih ajeta u vezi s Kur’ani-kerimom: “Mi smo ga objavili u Lejlei-kadru…” (el-Kadr, 1); “U mjesecu ramazanu počelo je objavljivanje Kur’ana…” (el-Bekara, 185). U cilju da provede Lejlei-kadr u ibadetu Božiji Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, boravio je u itikafu u prvoj trećini mjeseca ramazana, a nakon toga boravio je u itikafu u drugoj trećini ovog mjeseca, te je naposlijetku usnio da je Lejlei-kadr smještena u posljednjoj trećini mjeseca ramazana. (Predanje u vezi s tim zabilježili su el-Buhari, 2016, i Muslim, 215.) Zatim se podudarilo da je nekoliko ashaba usnilo da se Lejlei-kadr nalazi u posljednjoj trećini mjeseca ramazana, pa je Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Zaključio sam da se vaše snoviđenje podudara u vezi s tim da se Lejlei-kadr nalazi u posljednjoj trećini ramazana. Onaj ko bude nastojao provesti ovu noć u ibadetu neka posebnu pažnju obrati na posljednjih sedam dana mjeseca ramazana” (el-Buhari, 2015, i Muslim, 215). I ovo je najkraće vremensko ograničenje u pogledu Lejlei-kadra.

Razmislimo li o dokazima koji se bave Lejlei-kadrom, postat će nam jasno da se ova noć takoreći premješta, to jest nije smještena u istoj noći. Naime, u predanju stoji ovako: “Božiji Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, usnio je Lejlei-kadr i usnio je to da ujutro sedždu čini u blatu. Bijaše to dvadeset i prva noć ramazana” (el-Buhari, 2015, i Muslim, 215). U hadisu Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, kaže: “Očekujte i tražite Lejlei-kadr u posljednjoj trećini ramazana” (el-Buhari, 1913, i Muslim, 1169). Eto, to dokazuje da ova blagoslovljena noć nije u svakom ramazanu smještena u istoj noći. Onaj ko zastupa ovo mišljenje objedinio je i uskladio sve dokaze koji se bave ovim pitanjem. Prema tome, čovjek može očekivati da je svaka noć posljednje trećine ramazana Lejlei-kadr, i postići će nagradu koja je predviđena makar i ne znao da je Lejlei-kadr proveo u ibadetu. Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao je: “Onom ko u ibadetu provede Lejlei-kadr vjerujući i nadajući se nagradi bit će oprošteni grijesi koje je počinio” (el-Buhari, 37, i Muslim, 173). Ovdje Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, nije rekao da će tu nagradu postići onaj ko bude znao da je određena noć Lejlei-kadr, te je provede u ibadetu. Ne, to nije uvjet. Stoga, za onog ko, vjerujući i nadajući se nagradi, provede deset posljednjih noći ramazana u ibadetu možemo sa sigurnošću tvrditi da je Lejlei-kadr proveo u ibadetu, bez obzira na to u kojoj noći Lejlei-kadr bio smješten. A Allah je pokrovitelj uspjeha.

Šejh Muhammed b. Usejmin