Notice: Trying to get property 'post_excerpt' of non-object in /var/www/vhosts/minber.ba/httpdocs/2020/wp-content/themes/minbertheme/templates/template_single_post.php on line 1084
PITANJA I ODGOVORI

Hidžab – odjeća žene muslimanke

2.7kviews

Pitanje: Eselamu alejke we rahmetullahi we berekatuhu. Čula sam od jedne sestre kako postoje učenjaci koji smatraju da je nošenje haljine/džilbaba zajedno sa mahramom neispravno: jer rukavi haljine mogu da oslikaju samu liniju ruke, te da je jedini ispravan način-nošenje himara. Također, da li dzilbab (haljina) mora biti dvostruko šira od osobe koja je oblači tj. ”da može u nju dvaput stati”?

Odgovor: Alejkum selam. Islamski učenjaci, kada govore o šeri’atskoj odjeći, žene muslimanke, spominju sljedeće uslove:

  1. Da hidžab pokriva cijelo tijelo izuzev lica i šaka oko kojih se islamski učenjaci razilaze da li je obaveza i njih pokrivati ili ne. Neki smatraju da je obavezno pokrivati ih uvijek, dok drugi smatraju da je obavezno ženi pokrivati lice i šake u pokvarenim sredinama ili vremenima, kao preventivna mjera. Neki učenjaci pod ovim uslovom podrazumijevaju i to da ženski ogrtač ne smije imati proreze za rukave već da sav mora biti iz jednog dijela.
  1. Da hidžab ne bude sam po sebi ukrasan na taj način da privlači poglede muškaraca, shodno kur’anskom ajetu: „Nemoj ukrase svoje da ispoljavaju!“ (el-Nur, 31.)
  1. Da hidžab ne bude proziran, jer je svrha odjeće pokrivanje, a to se ne može izvesti sa prozirnom odjećom. Providna odjeća povećava izazovnost kod žene, što je Poslanik s.a.w.s., i opisao riječima: „Žene, odjevene a gole!“ (Muslim)
  1. Da hidžab bude komotan i širok, nikako tijesan, jer tijesna odjeća ocrtava dijelove tijela, što također vodi fesadu i nemoralu.
  1. Da hidžab ne bude namirisan, jer ženi muslimanki nije dozvoljeno da izlazi među muškarce namirisana. Allahov Poslanik, s.a.w.s., je rekao: „Koja god se žena namiriše i prođe pored ljudi koji osjete njen miris – ona je bludnica!“ (Ebu Davud, Tirmizi, Nesa’i)
  1. Da hidžab ne sliči odjeći muškaraca, shodno riječima Allahovog Poslanika, s.a.w.s.: „Nije od nas žena koja se poistovjećuje s muškarcima, niti muškarac koji se poistovjećuje sa ženama!“ (Ahmed) U ovo će spadati oblačenje uskih pantalona, koje je ženi zabranjeno izuzev ako se radi o pantalonama koje se nalaze ispod haljine, ili maksimalno širokim pantalonama nalik nekadašnjim tumajlijama-šalvarama-dimijama.
  1. Da hidžab ne sliči odjeći žena nevjernica, jer je razlikovati se od nevjernika jedna od intencija i ciljeva Šeri’ata. Allahov Poslanik, s.a.w.s., je rekao: „Ko se poistovjeti s nekim narodom on pripada njima!“ (Ahmed, Ebu Davud)
  1. Da hidžab svojim izgledom ne spada u odjeću šuhreta – isticanja i oholjenja, kojom se osoba, načinom svoga oblačenja, izdvaja od ostalog svijeta.
  1. Da hidžab nema na sebi slika ili raznih imena specifičnih za nevjernike poput marki kristian dior itd.

Allah, dž.š., kaže: „A starim ženama koje više ne žude za udajom nije grijeh da odlože ogrtače svoje, ali ne pokazujući ona mjesta na kojima se ukrasi nose; a bolje im je da budu krjeposne. Allah sve čuje i zna.” (el-Nur, 60.) – dakle ovaj ajet je decidan i jasan, da žena mora biti pod ogrtačem sve dok ne postane stara ili dok ne ostane bez žudnje za udajom, ili dok ne izgubi volju za muškarcom ili dok muškarac ne izgubi volju za njom.

Na ove uslove šeri’atskog hidžaba nas upućuje Kur’an i Sunnet, tako da je svakoj muslimanki obaveza da ispoštuje ove uslove odijevanja prilikom izlaska iz svoje kuće i boravka među ljudima koji joj nisu bližnji-mahrem. Ovi uslovi se odnose na sve vrste hidžaba i odjeće nebitno da li je u pitanju omanska ili saudijska ili katarska abaja i sl. Ako odjeća ne ispunjava navedene uslove, tj. bude mnogo ukrašena, ili izazovnih boja, ili namirisana, ili svojom tjesnoćom i uskošću bude ocrtavala dijelove tijela, ili sliči odjeći nevjernica ili odjeći muškaraca – takvo što je ženi-muslimanki, zabranjeno, a Allah, dž.š., najbolje zna.

Allahov Poslanik, s.a.w.s., je rekao: „Poslije mene, po muškarce nisam ostavio veće fitne-iskušenja, od žena!“ (Muttefekun ‘alejh)

Pogledaj: http://fatwa.islamweb.net/fatwa/index.php?page=showfatwa&Option=FatwaId&Id=6745

Odgovor priredio: Sead ef. Jasavić, prof.fikha