Hutbe

Dvije sažete hutbe iz časnog harema u Mekki

459views
Preveo i sažeo: Amir Durmić

Braćo muslimani, jedan od osnovnih ciljeva čijem ispunjenju teži naša časna i plemenita vjera islam jeste oplemenjivanje duša i popravljanje stanja cjelokupnog čovječanstva. Kada se god ljudi prihvate tih uzvišenih načela i principa i praktično ih budu primjenjivali, među njima će zavladati sreća, prosperitet i opće dobro. Jedan od općih principa i pravila koje zagovara islam jeste stroga zabrana obmane i prevare, u svim njihovim oblicima i vrstama. O tome je Uzvišeni Allah objavio: ”Teško onima koji pri mjerenju zakidaju, koji punu mjeru uzimaju kada od drugih kupuju, a kada drugima mjere na litar ili na kantar – zakidaju.’‘(El-Mutaffifun, 1-3)
Ove ružne i odvratne osobine prekorio je i najstrože zabranio i Poslanik s.a.v.s. koji je rekao: ”Ko nas vara, nije od nas.” (Muslim). Dakle, varalice i prevaranti nisu na putu nas muslimana niti nam kao takvi pripadaju. Kada je riječ o prevari u međuljudskim odnosima, ona je izrazito prisutna u trgovini i kupoprodaji, te na tom polju postoji mnogo različitih vidova i oblika prevare. Tu između ostalog spada: a)da trgovac svjesno miješa lošu robu s onom koja je dobra, b) da skriva određene mahane u robi, c)obmanjivanje ljudi sa tkz. sniženjima i posebnim popustima kako bi se ljudi privukli, a u suštini se uopće ne radi o sniženjima.
 
Ima i onih koji svoju robu prodaju lažno se zaklinjući što je također zabranjeno. Poslanik s.a.v.s. je u vezi toga rekao: ”Zakletva koja ima za cilj prodati robu u istoj uništava berekat” (Muttefekun alejhi). Svi ovi zabranjeni postupci bivaju uzrokom nestanka blagoslova u trgovini a uz to kaljaju ugled i obraz trgovca koji pri trgovini vara na neki od spomenutih načina. Čast i ugled ne može imati onaj ko pri trgovini vara druge niti u toj vrsti trgovine može biti blagoslova. Poslanik s.a.v.s. je rekao: ”Trgovac i kupac koji pri kupoprodaji budu iskreni i pojasne eventualne nedostatke i mahane artikla, obojici će biti podaren blagoslov u njihovoj trgovini, a ako pak budu lagali i varali, nestati će blagoslova u njihovoj trgovini.” O nagradi savjesnog trgovca govori i slijedeći hadis: ”Pošteni i povjerljivi trgovac će biti u društvu vjerovjesnika, šehida i iskrenih…” (Tirmizi-hasen)
 
Kao i u kupoprodaji, muslimani se moraju čuvati prevare i obmane i u svim drugim segmentima života. Najgora od svih vrsta prevara je ono što pokušavaju da učine licemjeri koji žele prevariti Uzvišenog Allaha ispoljavajući islam i vjerovanje a u sebi krijući nevjerstvo. Takve čeka patnja nesnosna. Prevara je i ne vođenje računa o onima koje nam je Uzvišeni Allah stavio u obavezu da na njih pazimo, a to su članovi naših porodica. Prevara je i ono što čine đaci i studenti na ispitima prepisivajući na različite načine gradivo koje su trebali naučiti i savladati…
Molimo Uzvišenog Allah da nas učini od bogobojaznih i iskrenih i da nas udalji od svake vrste obmane i prevare.

Hatib: Dr. Abdurrahman es-Sudejs

Opasnost slijeđenja strasti

Allahovi robovi: dobro se čuvajte dubokog mora strasti, neobuzdanosti i grijeha i nemojte da vas ono zavara svojim pitomim i mirnim izgledom. Nemojte se otisnuti na njegovu nepreglednu pučinu, već se čvrsto držite obala bogobojaznosti jer je kazna za slijeđenje strasti uistinu gorka i nesnosna. Znajte da dunjaluk muslimanu ne smije biti glavna zanimacija niti preokupacija, pa se zato Allaha bojte koliko možete i ne dozvolite da vas ovaj svijet zavede svojim čarima. Znajte da su ljudi po svojoj prirodi skloni da vole ono što je primamljivo i lijepo, stoga islam i nije zabranio ugodne i prijatne stvari, već je zabranio ono što ljudima donosi štetu i ono što im uništava i njihov dunjaluk i ahiret.
 
Naša nam plemenita vjera nije zabranila niti ograničila ništa a da nam u zauzvrat nije odobrila ono što je bolje od toga, i ono čime će postići svako dobro na oba svijeta. Pored toga što je nebrojeno mnogo onoga što je Uzvišeni Allah dozvolio, određene skupine ljudi neobuzdano srljaju ka onom što je Uzvišeni Gospodar zabranio. Bezglavo jurišaju ka haramima poput leptira koji lete ka otvorenom plamenu koji je za njih smrt i očita propast. Uzvišeni Allah je milostiv, i Svojim robovima želi olakšati, pa ih je zato i uputio ka onome što će smiriti njihove strasti i obuzdati njihove porive. Oni moraju djelovati preventivno te se kloniti svega onoga što ih vodi ka haramu, a uz to i praktično u životu primijeniti naputke i savjete Uzvišenog Allaha i Njegovog poslanika s.a.v.s. Budu li ih se pridržavali, svoje će urođene strasti i težnje uprazniti na dozvoljen i šerijatski legitiman način. Zato plemeniti šerijat između ostalog preporučuje i brak i to svakome onome ko je u stanju da se oženi, zabranio je pretjerano visoke cijene mehra (bračnog dara), a onima koji trenutno nemaju uvjete da se ožene preporučuje da postom kontrolišu svoje strasti do trenutka kada će im Uzvišeni Allah iz Svoga obilja dati i omogućiti im da se ožene. Kako bi se kontrolisale strasti i čuvao moral i ćudoređe, islam je zabranio blud i ono što k njemu vodi poput alkohola i muzike, i naredio je da se prije ulaska u tuđe kuće obavezno traži dozvola za ulazak. N
 
aredio je i obaranje pogleda, a ženama da kriju svoje ukrase i da ih ne pokazuju muškarcima koji su joj stranci, kao što joj je zabranio da se šminka, miriše i uređuje a zatim izlazi među svijet i na takav način u srcima muškaraca budi strasti i pohotu. Pored svega, naše najjače oružje protiv strasti koje nas još na dunjaluku ponižavaju i postepeno odvode u propast na ahiretu jeste naša bogobojaznost i čvrsto ubjeđenje da nas Allah prati i da vrlo dobro zna ono što činimo. Budimo sigurni da će nam za svaki haram kojeg radi Njega ostavimo, On iz Svoje milosti dati nešto što je mnogo vrjednije i bolje od toga, a što je dozvoljeno i prijatno.
 
Onaj ko prema Allahu bude iskren i samo radi njega ostavljao harame, On će u njegovom srcu utrnuti i najmanju želju da taj haram i učini, upravo onako kako je o Jusufu a.s. rekao Uzvišeni: ”I ona je bila poželjela njega, a i on bi nju poželio da od Gospodara svoga nije opomenu ugledao – tako bi, da odvratimo od njega izdajstvo i blud, jer je on uistinu bio Naš iskreni rob.” (Jusuf, 24). Gospodaru naš, primi nam dobra djela naša i oprosti nam jer si uistinu jedino Ti Onaj Koji grijehe i propuste prašta.

Hatib: Salih Ali Talib