Vijestiiiiii

Diskriminacija bošnjačke djece

258views

U proteklom periodu smo pisali o diskriminaciji Bošnjaka u Sandžaku, iznoseći argumente koji su je potvrđivali u mnogim sferama njihove egzistencije. Ukazivali smo na primjere naziva škola koji nisu u skladu sa vrijednostima koje baštini bošnjačka nacionalna sredina, kao što je na primjer Novi Pazar, grad sa većinskim bošnjačkim stanovništvom, u kojem od 12 škola samo jedna nosi bošnjačko ime. Zatim, općina Rožaje, u kojoj živi 95 % Bošnjaka, gdje od 10 škola samo jedna nosi bošnjačko ime, prijepoljska općina u kojoj ima 50 % bošnjačkih učenika, a niti jedna škola ne nosi bošnjačko ime, i brojni drugi primjeri.

U Bosni i Hercegovini imamo primjer da u općini Srebrenici, u kojoj je počinjen genocid, škola nosi ime “Petar Petrović Njegoš”, čije pjesništvo je tipično genocidno štivo! Poznato nam je da je srsko-crnogoraski zlotvor Njegoš u svom “Gorskom vijencu” raspirivao mržnju prema muslimanima, pišući veoma uvredljive stihove kojima je vrijeđao njihovu vjeru i Poslanika s.a.v.s., kao što je to činio u stihovima: “‘odža riče na Cetinju ravnom”, “Zaudara zemlja Mu’amedom”… U istom djelu svoje sunarodnike je Njegoš ovako savjetovao:
“Brat je Turčin svud jedan drugome,
nego udri dokle mahat možeš!
I ne žali ništa na svijetu!”

Bošnjačka djeca su prisiljena ići u školu koja nosi ime čovjeka koji svojim pravoslavnim sunarodnicima daje savjet: “Udri dokle mahat možeš!”, i to ime škola nosi nakon počinjenog genocida u kojemu su stradali članovi porodica tih učenika.

I nije samo ime problem ove škole, već je to i neravnomjerna nacionalna zastupljenost uposlenika, kao i neprilagođen nastavni plan i program. Direktor škole je spske nacionalnosti, njegov zamjenik također i svo tehničko osoblje. Od sedam članova školskog odbora, samo su dva Bošnjaci. Iz svih ovih razloga, roditelji učenika s pravom dobijaju podršku za peticiju od institucija iz domovine i dijaspore koje imaju razumijevanja prema njihovoj borbi da svojoj djeci osiguraju normalne uvjete za školovanje, uvjete u kojima će psihička opterećenost ove djece biti eliminirana.

Svake godine, 27. januara, bošnjačka djeca u Sandžaku se susreću sa problemom proslave pravoslavnog praznika “Dan Svetoga Save” u školama, gdje se ova proslava nameće čak i u onim školama u kojima bošnjački učenici čine 95% i 99% svih učenika.

Bošnjačka kulturna zajednica (BKZ) je u nekoliko navrata upozoravala na diskriminaciju bošnjačke djece u školama, kao i na to da se ta djeca, od nekih nastavnika srpske nacionalnosti, zastrašivanjem primoravaju na proslavu nečega što nije u skladu sa baštinjenjem njihovog vjerskog, kulturnog i nacionalnog identiteta.

I Mešihat Islamske zajednice u Srbiji je reagirao, upozoravajući da će se pritisci ove vrste morati procesuirati pred nadležnim državnim organima, kao i međunarodnim institucijama za ljudska prava.

Predsjednik Udruženja nastavnika islamske vjeronauke, Hajrudin Balić, je kazao da se Srpska pravoslavna crkva oglušuje o prava bošnjačkih učenika da ne žele proslavljati nešto što nije u skladu sa njihovom tradicijom, šaljući pravoslavna sveštena lica čak i u škole u kojima je 99% bošnjačke djece. Radi toga ovo udruženje poziva bošnjačke učenike da bojkotuju proslavu “Dana Svetoga Save” i traži pomoć Mešihata Islamske zajednice u Srbiji da ih u tome podrži. Inače, Udruženje nastavnika islamske vjeronauke u Novom Pazaru ima predstavnike iz sandžačkog, preševskog, beogradskog i novosadskog medžlisa.

Kako smo saznali od predsjednika Udruženja vjeroučitelja Tuzlanskog kantona, Alema Dedića, ovo udruženje u potpunosti podržava pravo kolega vjeroučitelja u Sandžaku, zatim, bošnjačkih učenika i njihovih roditelja da bojkotuju proslavu pravoslavnog praznika koji im se nameće.

Kada je riječ o diskriminaciji u školama, da podsjetimo na diskriminaciju vjeroučitelja od strane Ministarstva vjera i dijaspore i Ministarstva nauke i prosvjete Srbije, kada je nezakonito iz procesa nastave isključen veliki broj nastavnika islamske vjeronauke, radi čega je zasijedao i Svebošnjački Sabor Sandžaka.

Osim nametanja proslavljanja “Dana Svetoga Save”, diskriminacija prava bošnjačkih učenika odnosi se i na nastavni sadržaj udžbenika, pogotovo iz predmeta kao što su historija, maternji jezik, muzička kultura… gdje udžbenici obiluju nastavnim sadržajima koji veličaju srpsku naciju, kao i brojnim ilustracijama srpskih svetaca, ikonama i freskama.

Povodom očigledne diskriminacije bošnjačke djece i Bošnjačko nacionalno vijeće (BNV) preko odbora za obrazovanje će, u predstojećem periodu, održati niz okruglih stolova na kojima će temeljito biti obrađene teme koje se odnose na tretman Bošnjaka u odgojno–obrazovnom sistemu.

Mersada Nuruddina Agović

(bosnjaci.net)