Da li ste znali

Da li ste znali (4 dio)

452pregledi
Priredio: Elvedin Pezić

1- Da li ste znali da je Poslanik, salallahu alejhi ve sellem, zabranio da se  ostavi nešto u vasijet ( oporuka koja se izvršava nakon smrti) nekome od onih koji su Šerijatom odreðeni kao nasljednici. Od Amra ibn Haridže r.a. se prenosi da je čuo Allahovog Poslanika, salallahu alejhi ve sellem, da je kazao: « Allah je dao-odredio- svakome ono što ga sljeduje i nema oporuke-vasijeta- nasljedniku ».(Hadis je zabilježio imam Et-Tirmizi, br.2121, dobrim-hasen- ga je ocjenio šejh Albanij)?

2- Da li ste znali da je Poslanik, salallahu alejhi ve sellem, zabranio da se oporuči, vasijetom, više od trećine imetka (nekome ko nije nasljednik)? Od Sad ibn Ebi Vekasa r.a. se prenosi da je kazao: «Bio sam na oprosnom hadžu sa Allahovim Poslanikom, salallahu alejhi ve sellem, pa sam se razbolio. Božiji Poslanik, salallahu alejhi ve sellem, je došao da me obiðe pa sam mu kazao: «Allahov Poslaniče, ja sma veom bogat, imam mnogo imetka, ne nasljeðuje me niko osim jedna kći. Šta misliš da oporučim dvije trećine imetka?» «Ne», odgovorio je. «Da oporučim polovinu?» «Ne», odgovorio je. «Da oporučim trećinu?» «Trećina, i trećina je mnogo. Da ostaviš svoje potomke imućne bolje je od toga da ih ostaviš siromašne, da traže od ljudi. Znaj, o Sade, za sve što udijeliš od imetka, želeći time Allahovo zadovoljstvo, biti ćeš nagraðen, čak zalogaj koji staviš u usta svoje supruge.»(Hadis je zabilježio Buharija i Muslim) Rekao je Ibn Abbas r.a.: «Volio bih kada bi ljudi odustali u vasijetu od trećine imetka, i oporučivali četvrtinu, jer je Poslanik, salallahu alejhi ve sellem, kazao: «Trećina, i trećina je mnogo.»

3- Stalnoj komisiji za fetve u Saudiskoj Arabiji postavljeno je slijedeće pitanje (broj fetve 1465, 1-tom, 557 str.): «Je li dozvoljeno osobi koja je opsihrena da ode kod sihribaza kako bi otklonio sihr od nje?
Odgovor: «To nije dozvoljeno. Osnova u tome je hadis kojeg je zabilježio imam Ahmed i imam Ebu Davd od Džabira r.a. da je rekao: «Upitan je Poslanik o otklanjanju sihra sihrom(ar-en-nušratu), pa je kazao: «To je šejtanski posao.» Lijekovi koji su korisni i dozvoljeni Šeriatom su dovoljni, jer Allah nije dao bolest a da za nju nije dao lijek, neki ga spoznaju a neki i ne spoznaju. Poslanik, salallahu alejhi ve sellem, je naredio da se liječimo, a zabranio liječenje onim što je zabranjeno, govoreći: «Liječite se, a ne liječite se haramima.» Takoðer je prenešeno da je kazao: «Allah nije dao lijek mom ummetu u onome što im je zabranio». Fetvu potpisali: Abdu-l-Aziz bin Abdullah bin Baz, Abdu-r-Rezak  Afifi, Abdullah bin Gudejan, Abdullah ibn Kuud.

4- Stalnoj komisiji za fetve u Saudiskoj Arabiji postavljeno je slijedeće pitanje (broj fetve 2461, 5-tom, 282 str.): «Molim vas da mi pojasnite da li isticanje krvi kvari abdest?»
Odgovor: «Ne poznajemo dokaz koji ukazuje da isticanje krvi-osim krvi koja iziðe iz spolnog organa-kvari abdest. Osnova je da to isticanje krvi ne kvari abdest. Ibadeti se zasnivaju na dokazima(ar.tevkif). Nije dozvoljeno nikome da kaže ovo je ibadet a da za to nema dokaz. Neki učenjaci su smatrali da ako bi mnogo-po običaju-krvi isteklo iz nekog dijela tijela-osim spolnog organa- to bi pokvarilo abdest. Zato, ako bi čovjek obnovio abdest ako mu se to desi, izlazeći na taj način iz razilaženja učenjaka, lijepo bi postupio, zbog riječi Poslanika: «Ostavi ono što ti je sumnjivo, i zamijeni onim što ti je jasno.» Fetvu potpisali: Abdu-l-Aziz bin Abdullah bin Baz, Abdu-r-Rezak  Afifi, Abdullah bin Gudejan, Abdullah ibn Kuud.

5- Stalnoj komisiji za fetve u Saudiskoj  Arabiji postavljeno je slijedeće pitanje (broj fetve 5940, 20 tom, 55 str.): «Kakva je razlika izmeðu propisanog i nepropisanog (novotarskog) načina razvoda braka?»
Odgovor: «Propisani razvod je da čovjek pusti ženu jednim puštanjem, u periodu trudnoće, ili čistoće u kojoj nije imao spolni odnos sa suprugom. Nepropisani način je da čovjek pusti suprugu tri puta jednom riječju ili sa više riječi, ili da je pusti jednom ili više puta u periodu hajza, nifasa ili čistoće u kojoj je imao spolni odnos sa suprugom.» Fetvu potpisali: Abdu-l-Aziz bin Abdullah bin Baz, Abdu-r-Rezak  Afifi, Abdullah ibn Kuud.

6- Da li ste znali da je od znakova lijepe smrti da čovjek preseli znojnog čela? Prenosi se od Burejde r.a. da je bio u Horosanu, pa je obišao jednog prijatelja koji je bio bolestan. Zatekao ga je u smrtnim mukama, njegovo čelo je bilo znojno pa je kazao: «Allahu ekber! čuo sam Allahovog Poslanika, salallahu alejhi ve sellem, da kaže: «Mu´min umire sa znojem na čelu.» Hadis je zabilježio Et-Tirmizi, a njegovu vjerodostojnost je potvrdio šejh Albani.

7- Da li ste znali da je od znakova lijepe smrti da čovjek preseli petkom ili noć uoči petka? Kazao je Allahov Poslanik, salallahu alejhi ve sellem: «Ko umre petkom ili uoči petka, Allah će ga sačuvati kaburskog iskušenja.» Hadis je zabilježio imam Ahmed i Et-Tirmizi br.1074. Dobrim-hasen- ga je smatrao šejh Albani.

8- Da li ste znali da je od znakova lijepe smrti da čovjek umre od kuge. Prenosi se od Hafse, kćerke Sirinove, da je kazala: «Upitao me je Enes ibn Malik o smrti Jahje ibn ebi Amra, pa sam odgovorila da je preselio od kuge, pa je kazao: «čuo sam Allahovog Poslanika da kaže: «Kuga je šehadet svakom muslimanu.» Hadis je zabilježio imam Buhari.

9- Da li ste znali da ženama nije obaveza da prisustvuju džumi namazu po konsenzusu islamskih pravnika? Na to ukazuju riječi Allahovog Poslanika, salallahu alejhi ve sellem: «Svakom muslimanu je stroga dužnost da klanja džumu namaz u džematu osim četvorice; rob, žena, dijete i bolesnik.» Hadis je zabilježio imam Ebu Davud od Tarika ibn Šihaba r.a., a njegovu vjerodostojnost je potvrdio šejh Albani. Ako bi žene prisustvovale džumi namazu, klanjat će džumu i njihov namaz je ispravan, i nisu obavezne klanjati podne po konsenzusu islamskih učenjaka.

10- Da li ste znali da islamski učenjaci imaju jednoglasan stav-kao što to spomonje imam En-Nevevi- da je uvjet za ispravnost džume namaza da se klanja u džematu, i da nije ispravna džuma namaz koju bi klanjao pojedinac, ali se razilaze koliko minimalno ljudi treba da prisustvuje džumi namazu da bi bila validna?
11- Da li ste znali da po mišeljenju većine islamskih učenjaka; malikijske, šafijske, hanbelijske pravne škole i Ebu Jusufa, čovjek ako bi stigao imama na rukuu drugog rekjata džume namaza, da je stigao na džumu, a nakon selama će naklanjati drugi rekjat. A ako stigne manje od toga, klanjat ce podne namaz. To, zbog riječi Allahovog Poslanika, salallahu alejhi ve sellem: «Ko prispije na jedan rekjat namaza stigao je na taj namaz.» Hadis je zabilježio Buharija i Muslim od Ebu Hurejre r.a.

Prvi put objavljeno: ponedjeljak, 07 Svibanj 2007 06:17

X