Odgovor: Taj odgovor je batil – ništavan, i tako govore novotari, džehmije i mu’tezili i oni koji koračaju njihovim putem. Ispravan odgovor na ovo pitanje nalazi se u vjerodostojnom sunnetu, čiji su sljedbenici ehli-sunnet vel-džemat, odnosno sljedbenici Poslanikove, sallallahu alejhi ve sellem, prakse i džemata muslimana, gdje se potvrđuje da je Allah, subhanehu, na nebesima, iznad Arša, iznad svih stvorenja, dok je Njegovo znanje na svakom mjestu, kao što su na to uputili i kur’anski ajeti i hadisi Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, i konsenzus prvih generacija ovog ummeta. Kao što kaže Allah, azze ve dželle: “Gospodar vaš je Allah, Koji je nebesa i Zemlju u šest dana stvorio, a zatim se nad Aršom uzvisio” (prijevod značenja El-E’araf, 54), i to je Uzvišeni spomenuo na još šest drugih mjesta u Svojoj uzvišenoj Knjizi.
Značenje ”el-istiva” u ajetu kod ehli-sunneta jeste uzvisivanje i uzdizanje iznad Arša, onako kako dolikuje Allahovoj veličanstvenosti, i kakvoću toga ne zna niko osim Njega, kao što je rekao imam Malik, rahimehullah, kada je bio upitan o tome: “Uzvisivanje je poznato, a ‘kako’ je nepoznato, vjerovanje u to je obaveza, a pitanje o tome je bidat – novotarija.” Imam Malik, rahimehullah, ovdje misli na pitanje o kakvoći uzdizanja. Ovo mišljenje zastupa i njegov šejh Rebi’a ibn Ebi Abdurrahman, a ovo mišljenje prenosi se i od Ummu Seleme, radijallahu anha. Također, ovo je stav i kompletnog ehli-sunneta, od ashaba, radijallahu anhum, i onih poslije njih od imama u islamu. Uzvišeni Allah nas je i u drugim ajetima obavijestio da je na nebesima i da je uzvišen, subhanehu: “Presuda pripada jedino Allahu, Uzvišenom i Velikom” (prijevod značenja Gafir, 12); “K Njemu se dižu lijepe riječi, a dobra djela ih uzdižu” (prijevod značenja Fatir, 10); “…i Njemu nije teško održavati ih! On je Uzvišeni i Veličanstveni!” (prijevod značenja El-Bekare, 255); “Jeste li sigurni da vas Onaj koji je na nebesima neće u zemlju utjerati, kad se ona počne iznenada tresti. Ili, jeste li sigurni da Onaj koji je na nebesima na vas neće vjetar s kamenjem poslati?” (prevod značenja El-Mulk, 16-17).
U mnogim kur’anskim ajetima Uzvišeni Allah jasno je rekao da je na nebesima i da je na uzvišenosti, i sve pojašnjavajući i potvrđujući istinitost ajeta u kojima se spominje ‘el-istiva’. Shodno tome, sasvim je jasno da je govor novotara o tome da se Uzvišeni Allah nalazi na svakom mjestu – najveća laž i neistina, i to je pravac i put ”el-hululija” (onih koji smatraju da se Allah utopio u Svoja stvorenja) zabludjelih novotara, i ne samo to, nego to je i kufr – nevjerstvo, zabluda i utjerivanje u laž Uzvišenog Allaha i Njegovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, jer vjerodostojno se prenosi od Poslanika potvrda o tome da je njegov Gospodar na nebesima, kao njegove riječi: “Zar mi ne vjerujete a ja sam povjerenik Onoga koji je na nebesima” (El-Buhari br. 4351 i Muslim br. 144,1064), i ovo se potvrđuje i u hadisima o Israu i Miradžu i drugim.
Šejh Abdul-Aziz ibn Abdullah ibn Baz, rhm.
(Fetava ulema el-beledi-l-haram, str. 38-40)
Preveo: Hfz. Amir Smajić