Društvo i politika

Argumentiranje besmislenim argumentima (Filandrine priče)

441views
Piše: Muhamed Ikanović
Prije nekoliko mjeseci u ruke mi je došla veoma interesantna knjiga u kojoj autor govori o svom usponu kao trgovačkog putnika. Sama tematika knjige trenutno nije bitna nego želim ukazati na jednu od stvari koje je autor naveo a koja je vrlo korisna u svakodnevnom životu. Naime, autor veli da pri prodaji robe ili usluge, a to se može primijeniti i u mnogim životnim situacijama, kada žele da vas odbiju tj. da ne kupe od vas, uvijek vam navode razlog koji lijepo zvuči, ali to nije istinski razlog zbog čega klijenti nisu zainteresirani za vašu robu ili uslugu. Pa recimo da je nekome teško priznati da je trenutno u besparici, dok ljudi misle da raspolaže velikim novčanim sredstvima, pa će vam reći da, možda, nema potrebe za onim što prodajete itd.
 
Potpuno ista situacija je kada se želi verbalno osuditi određena stvar, pojava, nekada i osoba ili grupacija ljudi. U tom momentu bitno je slušaocima argumentirati svoj stav bilo čime samo da se na prvi pogled svidi onome ko to sluša ili barem da dokažemo da nešto ne osuđujemo uzalud. Osuda svoju jačina dobiva i time ako se iznosi putem medija jer znamo da velika većina ljudi ima toliko povjerenja prema medijima kao da je u pitanju sveto pismo. Ako još uzmemo u obzir da je stepen obrazovanosti ljudi u BiH na dosta niskom nivou, onda možemo biti ubijeđeni da će naš cilj biti ostvaren, a naš trud plodonosan.
”Vehabizam” je već godinama bio i ostao aktuelna tema o kojoj govori ko treba i ko ne treba. Naša IZ na čelu sa dr. Mustafom ef. Cerićem davno je pojasnila, jasno i glasno, da u BiH nema vehabizma. Reis Cerić tada je govorio vrlo jasnim jezikom i koristio izraze koji se ne mogu dvosmisleno razumjeti, a njegova poruka bila je upućena razumom obdarenim ljudima kojih je izgleda bilo i ostalo vrlo malo kada je u pitanju pojava tzv. vehabizam. Kako taj stav reisa Cerića mnogima nije odgovarao, tako i dan-danas uporno, kao papagaji, ponavljaju: Zašto se IZ ne izjasni o pojavi ”vehabizam”?  Valjda bi reis Cerić morao naučiti slikati pa da im i naslika ono što je već davno izjavio.
 
Pravi razlog ovog teksta jeste intervju dr. Šaćira Filandre u emisiji ”Crta” BHT-a od 9. februara u kojem je dr. Šaćir ni manje ni više izjavio da je ”vehabizam” intelektualna pustinja. Ja selam! A kad je zamoljen da argumentira svoj stav, intelektualac Šaćir veli: ”Pa mislim da nije sve u toj bradi i kratkim nogavicama.” Aferim! Kada čujem da neko ovakvo nešto izrekne u toku ispijanja mahalskih kahvi, ne mislim da je vrijedno spomena. Međutim, ako to kaže jedan intelekualac i to gostujući na televiziji, to je već zaslužilo da se prokomentira i javno osudi.
Ako sam dobro razumio, svi ljudi koji nose dužu bradu, a bilo ih je mnogo među naučnicima, imaju nekakvu prazninu u glavi, a ako uz to još odjene malo kraće pantalone, a što je trenutno  i moda, onda je pravi pustinjak. Allah selamet!
 
Niko nikada i nije tvrdio da je sve u bradi i nogavicama. Niko nikada nije vjeru sveo na bradu i nogavice. A ko se želi uvjeriti u to, neka prelista djela islamske uleme, kako onih koji su ovaj dunjaluk napustili prije nekoliko vjekova tako i savremene uleme. Niko od njih nije tvrdio da nije musliman onaj ko nema brade ili kod koga je odjeća ispod članaka. Ali, ujedno treba napomenuti da te stvari jesu od vjere. A da je tako donijet ćemo argumente koji govore o tome, za razliku od dr. Filandre čiji argumenti nemaju smisla.
Rekao je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem: ”Puštajte brade, a kratite brkove.” (Buharija i Muslim)
 
Poznati hanefijski pravnik Haskefi kaže: “Haram je brijati bradu.” (Vidjeti: Er-Reddul-muhtar, Ibn Abidin, 9/672.). Ibn Hazm navodi konsenzus pravnika po ovom pitanju. (Vidjeti: Meratibul-idžma, str. 225 i El-Furu’a, 1/100.) Aiša, radijallahu anha, govorila je: “Neka je slavljen Allah koji je ukrasio muškarce bradom.” (Vidjeti: Kešful-hafa, 1/538, i Ihjau ulumid-din, 1/195.) U drugoj verziji stoji da se Aiša, radijallahu anha, zaklinjala Onim koji je ukrasio muškarce bradom. (Vidjeti: Fejdul-kadir, 6/18.)
 
U Buharijinom Sahihu prenosi se da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao:
“Odjeća koja je ispod članaka bit će u Vatri.”
Spomenuti dokazi su više nego jasni kada je u pitanju potvrda da je puštanje brade i kraćenje nogavica – za muškarce, osnovano u vjeri.
Ali ponavljamo, ne kažemo da je sva vjera u tome!
 
Obaveza nam je da upozorimo sve one koji se ismijavaju ili omalovažavaju sunnet – praksu Allahova Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, da je to djelo koje izvodi iz vjere, pa dr. Filandri savjetujemo, prije nego što kaže nešto vezano za islam, da se dobro o tome informira i da svoje  ”mudrosti” ne vadi iz svoje ”filozofske kese” i još ih argumentira pričama iz ”daidžinicine kuhinje”.