‘Zabrinuti’ zapadni mediji za sudbinu Turske

Zapadni mediji ažurnije izvještavaju o situaciji u Turskoj nakon što je pokušaj puča ugušen, a Vlada pokrenula opsežne istrage.

Turski lider Recep Tayyip Erdogan je u medijima predstavljen kao “nemilosrdni predsjednik”, a Fethullah Gulen kao “vjerski učenjak” koji ima milione pristalica i vodi miran život.

BBC je, u satima kada je već bilo jasno da je pokušaj puča ugušen, izvještavao kako je taj pokušaj uspio, a potom je, pod naslovom “Kako je došlo do puča”, licitirao sve političke rasprave koje su vođene u Turskoj u proteklom periodu. Stav te medijske kuće je da je puč u Turskoj došao kao prirodni slijed događaja, javlja Anadolija.

Poput BBC-a, i britanski list The Guardian, koji je poznat kao zagovornik liberalne demokratije, pokušaj puča u Turskoj predstavio je kao ne tako važan čin, a operacije protiv Gulenovih podanika u turskim institucijama ocijenio je “likvidacijom”.

‘Slijedi krvavi proces’

Guardian je turski narod nazvao “vladinim pristalicama”.

Ovaj dnevnik nije dao prostora informaciji da je u pokušaju puča ubijeno 240, a ranjeno više od 1.000 ljudi.

Pod naslovom “Nakon pokušaja puča slijedi krvavi proces”, piše kako će sada u Turskoj doći do urušavanja vladavine prava.

Guardian je prenio izjave Gulena koji tvrdi da je puč u Turskoj režirala sama turska Vlada.

List The Times je turski narod koji se suprotstavio pučistima nazvao “Erdoganovim pristalicama“.

‘Sahranjena demokratija’

List je od početka sedmice objavljivao analize u kojima izražava zabrinutos da Erdogan uspostavlja “apsolutnu vlast”.

Pažnju javnosti posebno je privukla vijest The Timesa u kojoj piše kako je turska vojska “bila posljednja opoziciona sila nasuprot Erdogana”.

Kolumnista Edward Lucas je napisao kako neuspjeh vojnog udara u Turskoj znači da demokratija u toj zemlji nije odbranjena i da je sahranjena.

Financial Times je više prostora dao operacijama Vladinih snaga sigurnosti nakon gušenja pokušaja vojnog udara nego samom vojnom udaru.

U tom listu se navodi kako u Turskoj vlada panika među populacijom koja nije glasala za Erdogana.

‘Umrla posljednja nada’

Britanski mediji posebnu pažnju pridaju pitanju rasprava o prijedlogu vraćanju smrtne kazne u Turskoj.

Britanski list Independent je objavio vijest pod naslovom “Vojni udar u Turskoj: Teoretičari zavjere tvrde da je Erdogan režirao puč”.

Američki portal Fox News objavio je tekst kolumniste Ralpha Petersa u kojem se tvrdi da je gušenje puča u Turskoj “umrla posljednja nada”, a sam puč se opisuje kao posljednji pokušaj da se zaustavi “islamizacija” Turske.

U tekstu se dalje navodi kako evropski lideri osudama pokušaja puča u Turskoj mogu dobiti samo “otrovni islamski režim na svojim vratima”.

List New York Times piše kako je Erdogan, uz pomoć “islamista”, na ulicama spriječio puč, ali kako je sudbina Turske “neizvjesna”.

‘Zabrinutosti za budućnost Turske’

ZDaily Telegraph piše kako su brojni svjetski lideri upozorili Erdogana da “ne zloupotrebljava” ugušeni puč za pritiske i operacije protiv neistomišljenika.

Londoski sedmični časopis Economist piše o zabrinutosti za budućnost Turske, ukazujući na to da je Erdogan sada još utjecajnija ličnost.

Navodi da je cijela opozicija zabrinuta da će Erdogan krenuti u osvetnički proces.

“Erdogan je jedini kojeg treba optuživati”, naslov je vijesti lista Foreign Policy, u kojoj se navodi da je Erdogan od izbora za gradonačelnika Istanbula radio i radi na islamizaciji Turske i da nije nikada održao data obećanja.

Njemački list Die Welt je odmah nakon zaustavljanja puča počeo pisati o tome kako će Erdogan ubrzano krenuti u “čišćenje” neistomišljenika iz javnog sektora.

‘Azil u Njemačkoj’

Pod naslovom “Erdogan, čovjek moći”, njemački Frankfurter Allgemeine objavio je portret turskog predsjednika u kojem piše kako se Erdogan “na putu ka tronu” odupro brojnim i različitim napadima, a kako je sada pokazao i fizičku silu da može izvesti ljude na ulicu.

Autor je istakao kako je vojska bila jedina sila koja je mogla “zaustaviti” Erdogana.

U toku pokušaja puča u Turskoj američki list The Daily Beast objavio je vijest: “Erdogan je otišao. Nije poznato gdje je turski predsjednik”, a potom je objavio i to da je turski lider zatražio politički azil u Njemačkoj.

Tekst je naknadno skinut sa portala.

(Agencije)

Print Friendly  'Zabrinuti' zapadni mediji za sudbinu Turske pf button both



X