Vjerodostojnost hadisa: „U kravljem mesu je bolest, a njeno maslo i mlijeko su lijek“

Priredio: Sead Kumro
Vjerodostojnost hadisa: „U kravljem mesu je bolest, a njeno maslo i mlijeko su lijek“ hadisU islamu je dozvoljeno konzumiranje kravljeg mesa. Rekao je Allah Uzvišeni: „I par deva i par goveda.“ (El-Enam, 144) Spomenuti hadis je ništavan i nije ispravan, i nije ga dozvoljeno pripisivati Poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem. Svi putevi kojima je prenesena ova predaja su ništavni: 1. Od Mulejke, kćerke Amra el-Džafija, od Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem. (Kravlja mokraća je lijek. Njeno maslo je lijek. A njeno meso je bolest.) Ovu predaju je zabilježio Alij b. Džad u „Musnedu“ (str. 393), Ebu Davud u „El-Merasil“ (str. 316), Taberani u „Mudžemul-kebir“ (25/42), Bejheki u „Sunen El-kubra“ (9/345).

Lanac prenosilaca ove predaje je slab, jer Mulejka, kćerka Amra el-Džafija, nije ashabijka i zato je Ebu Davud ovu predaju stavio u svoje djelo „El-Merasil“ koje govori o predajama u čijem lancu prenosilaca postoji prekid. Spominje se da je ona ashabijka, međutim, nema validnog dokaza koji to može poduprijeti.

2.Predaja Abdullaha b. Mes‘uda, radijallahu anhu.
Slična se predaja prenosi od Abdullaha b. Mes‘uda, radijallahu anhu, koju je zabilježio Hakim (4/448), a Sujuti ju je pripisao Ibn Suniju i Ebu Nuajmu.
Ova predaja je veoma slaba iz sljedećih razloga:
–    U lancu prenosilaca ove predaje je Sejf b. Miskin, čiji predaje ne mogu poslužiti kao dokaz.
–    Postoji razilaženje da li je sin Abdullaha b. Mes‘uda, čije je ime Abdurrahman, slušao od njega hadise.
–    Slabo pamćenje Abdurrahmana b. Abdullaha b. Utbe b. Mes‘uda.
Na slabost ove predaje ukazali su Zerkeši, Ibn Hadžer i Sehavi.

3. Predaja Ibn Abbasa, radijallahu anhuma.
Ovu predaju je zabilježio Ibn Adijj u svom djelu „El-Kamil“ (7/298), a u lancu prenosilaca ove predaje je Muhammed b. Zijad et-Tahan koji je optužen da je lažov.

4. Predaja Suhejba er-Rumija, radijallahu anhu.
Zabilježili su je Ibn Suni i Ebu Nuajm, kako kaže Sujuti, a Ibn Kajjim je za lanac prenosilaca ove predaje rekao da nije validan. (Zadul-mead, 4/324, 325)
Zaključak:

Pored toga što su islamski učenjaci sve predaje o štetnosti kravljeg mesa ocijenili slabima, oni su upozoravali na štetnost pretjeranog konzumiranja istog. Rekao je šejh Albani: „Jedi kravlje meso jer u njemu je vitalnost. Na Oproštajnom hadždžu Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, kao kurban za svoju porodicu zaklao je kravu. Ali, čuvaj se pretjeranog konzumiranja istog.“ (Silsiletul-huda ven-nur, br. 236)

A Allah najbolje zna!

Šejh Muhammed Salih el-Munedžid

Print Friendly  Vjerodostojnost hadisa: „U kravljem mesu je bolest, a njeno maslo i mlijeko su lijek“ pf button both



X