15 – ”VRLINE STJECATELJA ZNANJA” (Staloženost i stid)

Priredio: Bilal Dervišić

15 - ''VRLINE STJECATELJA ZNANJA'' (Staloženost i stid) 2083646022 1d5c4f2383Staloženost i stid su obilježja po kojima treba da se ističe učenik u odnosu na svoje kolege i komšije. Ove osobine trebaju ga držati na distanci i udaljiti od zabavljanja i upuštanja u ponižavajuće stvari koje će narušiti njegovo mjesto i ugled. Treba se držati lijepog odgoja, okititi se blještavilom znanja i udaljiti od besposlica.

Imam Taberani bilježi od Džabira, radijallahu anhu, da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: ”Allah voli lijepo ponašanje, a ne voli glupo ponašanje.’

Imam Hatib el-Bagdadi zabilježio je predaju od Omera, radijallahu anhu, u kojoj stoji da je rekao: ”Stječite znanje i uz znanje postižite smirenost i blagost.” (El-Džamiu li ahlakir-ravi ve adabis-samia, 1/93)

Također Hatib el-Bagdadi bilježi predaju od imama Malika u kojoj stoji da je rekao: ”Svaki učenik dužan je da posjeduje blagost, smirenost, strahopoštovanje, i da slijedi stazu svojih prethodnika”. A sam Hatib el-Bagdadi rekao je: ”Učenik koji uči hadis, mora ostaviti igru, besposlice, izlaganje glupostima na sijelima, smijehu i naročito grohotnom smijehu, stalnu šalu i pretjerivanje sa njom, a od šale dozvoljeno je nešto malo i ono što je zanimljivo, a da ne izlazi iz granica pristojnosti i obrazovanja, a stalnost, prekomjernost i blesavost u šali koja raspaljuje srdžbu i vodi u zlo je nepristojnost i odvratnost, a česta šala i smijeh umanjuju ugled i ozbiljnost.” (El-Džamiu li ahlakir-ravi ve adabis-samia, 1/156)

Prenosi imam Adžiri od Sufjana ibn Ujejne da je rekao: ”Ako je moj dan kao dan bezumnog i moja noć kao noć neznalice, koja mi je korist od znanja koje sam stekao.” (Ahlakul-ulema, 51)

Rekao  je imam Ibn Kajjim: ”Učenjak i muftija su najpotrebniji blagosti, smirenosti i staloženosti jer su te osobine odjeća njihovog znanja i njihova ljepota, a ako bi ih izgubili, njihovo znanje bi bilo kao golo tijelo.” (Ea’lamul-muvekki’in, 4/200)

Vjernik je, po svojoj prirodi, čedan i stidljiv i stid je jedna od vrlina koja krase njegov karakter. Svaki musliman općenito, a posebno onaj koji traži šerijatsko znanje nikada nije nepristojan, bestidan, grub niti odvratan, ne izražava se vulgarno niti je odvratan u govoru, jer sastavni dio njegovog imana je stid, a njegov iman i stid ga navode i podstiču da čini dobra djela i da se kloni grijeha.

Buharija i Muslim su zabilježili od Ibn Omera, radijallahu anhuma, da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: ”Stid je dio imana.”

Bilježi imam Hakim od Ibn Omera, radijallahu anhuma, da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: ”Stid i iman su dva nerazdvojna druga, kada nestane jednog, nestat će i drugog.”

Ukoliko je učenik hafiz Kur’ana, utoliko je veća važnost odlikovanja staloženošću i stidom, jer je hafiz počašćen od Allaha, dželle dželaluhu, sa tom titulom i  zato treba da poštuje Allahovu Knjigu koju mu je On podario da nauči napamet i da bude jedan od njenih čuvara.

Bilježi imam Nevevi riječi Fudajla ibn Ijada: ”Hafiz je nosilac islamskog bajraka, ne dolikuje mu da se zabavlja sa onima koji se zabavljaju, niti da bude nemaran sa onima koji su nemarni, niti da se upušta u besposlice sa besposličarima, iz poštovanja prema svetosti i uzvišenosti Kur’ani-kerima.”

 

Iz serijala: Vrline stjecatelja znanja

 

Print Friendly  15 - ''VRLINE STJECATELJA ZNANJA'' (Staloženost i stid) pf button both



X