islamofobija

“Bad news is good news” – Islam u njemačkim medijima

Ubistvo iz časti, zabrana burki, terorizam. Kada njemački mejn-strim mediji izvještavaju o muslimanima, obično je to negativna slika, upozoravaju mnogi muslimani. Apeluje se na odgovornost medija, ali i svakog pojedinca.

Da li je slika islama u medjima zaista negativna? Zašto je islamofobija u Njemačkoj porasla? I zašto mediji i političari radikalno kritikuju islam? Ovo su pitanja koja su protekle nedjelje u Štutgartu okupila medijske stručnjake, novinare, predstavnike muslimana i crkava. Muslimani smatraju da su u njemačkim medijima, kako oni sami tako i njihova religija, uglavnom negativno zastupljeni. No, da li je to percepcija manjine ili činjenica. O tome medijski ekspert Kaj Hafez kaže: “Istraživanja u posljednje dvije decenije su pokazala da mediji prilično usko tematiziraju islam. Islam se previše dovodi u vezu sa negativnim stvarima, a veoma rijetko se govori o islamu s neutralnog stanovišta. I ovakav oblik dnevnog programa stvara neuravnoteženu poziciju u javnim diskusijama.”

Rasizam se pojačava kako se bogatstvo smanjuje

A neuravnotežena pozicija u javnim diskusijama se odražava i na porast mržnje prema islamu u Evropi. Za razliku od Velike Britanije i Francuske, islamofobija u Njemačkoj i Holandiji je jače izražena. Uzroci rasizma su različiti: od širenja ekstremnih desničarskih partija u Evropi do internet portala koji šire islamofobiju i za koje se smatra da imaju ideološki uticaj poput portala “Politički nekorektno”. Kaj Hafez kaže da su debate presudne i objašnjava: “Čak i u Sjedinjenim Državama, gdje se religiozna sloboda tretira kao ‘najviše dobro’, i uprkos postojećoj islamofobiji, ne postoje ni debate u vezi sa džamijama a niti o maramama. Socio-ekonomski faktor može da pojača islamofobiju, ali se ne može posmatrati kao uzrok. Rasizam se pojačava kako se bogatstvo smanjuje, objašnjava Hafez. Bilkaj Enej, ministar za integraciju u njemačkoj Saveznoj pokrajini Baden Virtemberg želi da pogled na islam u medijima bude diferenciran, kako bi se otklonila islamofobija.

“Islamofobija je pojačana, a posebno nakon 11. septembra; to potvrđuju i studije. I čovjek prosto mora da vidi kako ova tema zauzima društvo. Kako se sada nositi sa mržnjom prema islamu i islamofobijom kojima je preteča svakako strah? I kako se pobrinuti za to da se stvori prava slika islama? Škole moraju da uzmu udio, takođe i politika, a društvo mora da se pobrine da da iznijansiranu sliku; i mediji su ti koji igraju veliku ulogu i imaju veoma odgovoran zadatak.”

Medijski pedagog, Sabina Šifer u jednom predavanju o medijskoj predstavi islama posebno je skrenula pažnju na naslovne stranice  njemačke štampe. Naslovi poput “Prikrivena islamizacija Njemačke” zajedno sa sugestivnim fotografijama u najčitanijim listovima   doprinose iskrivljavanju slike društva o islamu. Na meti kritike su nedjeljnici Špigel, Fokus i Štern, ali i uticajni dnevnik Frankfurter algemajne cajtung, kao i nedjeljnik Cajt.

“Islam kao religija se često pakuje u negativne okvire. Povezuje se sa terorizmom i ugnjetavanjem žena. Realni problemi kao što je ugnjetavanje žena u Saudijskoj Arabiji medijski se preuveličavaju i preslikavaju na muslimane koji žive u Njemačkoj”, kaže Sabina Šifer. No, ona ne kritikuje samo medije već smatra da su zainteresovani i konzumenti tih istih medija.  Jer, „Bad news is good news”, odnosno ‘Loša vijest je dobra vijest'”, podvlači Šifer.

(DW)

Print Friendly  "Bad news is good news" - Islam u njemačkim medijima pf button both



X