Kur'an

Primjeri problematike razumijevanja pojedinih kur’anskih ajeta

106pregledi

Priredio: Nermin Avdić

U tekstu “Razumijevanje Kur’ana”, koji je objavljen ranije, govorili smo o važnosti izučavanja discipline muškilul-Kur’an, na što ćemo se ukratko podsjetiti kako bismo mogli bolje razumjeti primjere problematike razumijevanja pojedinih kur’anskih ajeta.

Važnost discipline muškilul-Kur’an ogleda se u sljedećem:

1. izučavanje ove discipline jedan je od načina za povećanje imana – vjerovanja,

2. ova disciplina daje odgovor otpadnicima od vjere i staje u odbranu Allahove Knjige, kao što je činio imam Ahmed b. Hanbel u raspravama sa džehmijama.

3. prikazuje nadnaravnost (idžaz) Kur’ana i objašnjava njegov stilski izraz i retoriku.

Da li uopće postoji ”problematika” u Kur’anu?

Poznato je da ashabi i tabiini ajete čije im značenje nije bilo poznato nisu smatrali nejasnim.

S obzirom na to možemo reći da “problematika” nije u osnovi ajeta iz Kur’ana, nego u razumijevanju učača, tako da to možemo nazvati “djelimičnom problematikom” koja nastaje onda kada neko razumije značenje određenog ajeta, a neko drugi ne razumije.

Na postojanje problematike – muškila u Kur’anu upućuju jasni ajeti i nejasni ajeti, a problematika se upravo pojavljuje kod nejasnih ajeta.

Uzvišeni Allah kaže:

هو الذي أنزل عليك الكتاب منه آيات محكمات هن أم الكتاب و أخر متشابهات …”

 “On je Onaj koji ti objavljuje Knjigu u kojoj su ajeti jasni, oni su osnova Knjige, drugi su nejasni…” (Alu Imran, 7) (Vidjeti: Ibn Kesir, Tefsir, str. 190.)

Što se tiče primjera problematike razumijevanja pojedinih ajeta u Kur’anu, navest ćemo neke od razloga zbog kojih se kod učača javlja problem sa razumijevanjem.

Neki od razloga jesu sljedeći:

1. Kada se u istom ajetu nađe više kiraeta

Naprimjer:

“يا أيها الذين آمنوا إذا قمتم إلى الصلاة فاغسلوا وجوهكم و أيديكم إلى المرافق وامسحوا برؤوسكم و أرجلكم إلى الكعبين …”

“O vjernici, kada hoćete namaz obaviti, lica svoja i ruke svoje do iza laktova operite, a glave svoje potarite, i noge svoje do iza članaka…” (El-Maida, 6)

Riječ (و أرجلكم) spominje se na dva kiraeta:

2. u akuzativu, tj. fetha se nalazi na harfu lam, i u ovom načinu učenja ne dolazi do problematike razumijevanja značenja;

3. u genitivu, tj. kesra se nalazi na harfu lam, što predstavlja problematiku da je riječ erdžulikum preuzela svojstvo riječi prije nje vemsehu.

 

Kako odgovoriti na spomenutu problematiku?

1. Pod riječju mesh – potiranje misli se na gasl – pranje, i to je poznato kod Arapa koji izgovaraju riječ mesh podrazumijevajući time gasl.

2. U ovom slučaju genitiv se koristi zbog toga što se nalazi pored riječi biruusikum, a to je poznato u analizi rečenice u arapskom jeziku.

3. Kiraet sa genitivom u riječi erdžulikum može podrazumijevati mesh – potiranje po nozi u slučaju da je prekrivena (obučena).

(U sljedećem tekstu navest ćemo razloge zbog kojih se kod učača javlja problematika razumijevanja značenja tokom učenja pojedinih ajeta, inšallah)

 

Podijelite ovaj sadržaj…

X