PITANJA I ODGOVORI

Opsesije pod utjecajem šejtana

1.56Kpregledi

Pitanje: Opsesivan sam u pogledu vjerskih propisa koji se odnose na višeboštvo. Šejtan mi došaptava da postoje mjesta u univerzumu gdje mrtvi čuju i mogu pomoći ljudima, te da je posjeta mezarlucima vid vjerske dužnosti. Molim vas pomozite mi protiv ovih opsesija.

Odgovor: Hvala Allahu! Sredstva koja šejtan koristi kako bi zaveo druge jeste ubacivanje sumnje u srca vjernika. Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, upozorio nas je na ono što šejtan čini u sljedećem hadisu: “Nekome od vas dođe šejtan i upita: ‘Ko je stvorio ovo?’; ‘Ko je stvorio ono?’, sve dok ne upita: ‘A ko je stvorio tvoga Gospodara?’ Kad čovjeka to zadesi, neka zatraži utočište od Allaha od šejtana i neka prestane (misliti o tome).” (el-Buhari, 3277)

Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem,  ovdje je uputio na dvije stvari:

  1. traženje utočišta od Uzvišenog Allaha, pridržavanje za Njegovo uže, jer je On plemenit i svemoguć: „A ako šejtan pokuša da te na zlo navede, ti potraži utočište u Allaha, On uistinu sve čuje i zna.“ (el-E’raf, 200);
  2. ignoriranje opsesija i zanimanje korisnim stvarima.

U Muslimovom Sahihu navodi se hadis od Ebu Hurejre, neka je Allah zadovoljan njime, gdje se kaže: „Neki ashabi Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, došli su kod njega, govoreći: ‘Allahov Poslaniče, ponekad pomislimo na takve stvari da ih smatramo toliko velikim da ne možemo pričati o tome. Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem,  upita: ‘Jeste li to već osjetili?’

Oni rekoše: ‘Da.’ Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem,  reče: ‘To je znak čistog, iskrenog imana.’”  (2/153)

Smisao je riječi Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem: „To je znak čistog, iskrenog imana“ da preziru opsesije i odbace ih od sebe, jer to ukazuje na istinsko vjerovanje.

Poštovani čitaoče, šejtan opsjeda vjernike dok nevjerniku dolazi sa bilo koje strane i ne bazira se samo na opsesivnost već se poigrava njime onako kako on želi.

Uvjerenje u koje nema sumnje jeste to da je cijeli univerzum, njegov gornji i donji dio, uređen i potčinjen Uzvišenom Allahu, na njemu niko ne posjeduje ništa. Uzvišeni Allah kaže: „Reci: ‘Zovite one koje, pored Allaha, bogovima smatrate. Oni ništa nemaju, ni koliko trun jedan, ni na nebesima ni na Zemlji; oni u njima nemaju nikakva udjela i On nema od njih nikakve pomoći.’

Kod Njega će se moći zauzimati za nekoga samo onaj kome On dopusti. I kad iz srca njihovih nestane straha, oni će upitati: ‘Šta je to rekao Gospodar vaš?’, ‘Istinu’, odgovorit će, On je uzvišen i velik. (Sebe, 22-23)

Poštovani brate! Ovaj neprijatelj, spletkaroš ustrajan je u obmanjivanju i sumnjičenju, onoliko koliko ti tražiš pomoć od Uzvišenog Allaha i koliko znaš o svom neprijatelju, odnosno koliko si spreman pobijediti ga, a kad upoznaš svog realnog neprijatelja, onda bi tvoje oružje trebalo biti sljedeće:

prvo, pridržavati se Kur’ana i sunneta Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, raditi poslove koji udaljavaju od zablude. Na svakoj stazi šejtan vreba i poziva ka slijeđenju zabluda, a čovjek slijedi ono što mu je Allah propisao: iskreno vjerovanje, kur’anske ajete, vjerske dužnosti i vjerozakon, a ostavlja ono što mu je zabranjeno.

Onaj ko zapostavi islam otpočeo je slijediti šejtanove korake.

Pridržavanjem Kur’ana i sunneta Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, riječima i djelima, čovjek tjera šejtana i čini ga bijesnim. Muslim bilježi hadis od Ebu Hurejre, neka je Allah zadovoljan njime, u kojem stoji: “Kad čovjek prouči neki od ajeta u kojem se spominje sedžda i on je učini, šejtan se povuče i počne plakati govoreći: ‘Teško meni! Naređeno mu je da učini sedždu, pa ju je učinio, i džennet je njegov, a meni je bilo naređeno da je učinim, pa sam odbio, i za mene je džehennem.’”  (Muslim bilježi u Sahihu, 133);

drugo, tražiti utočište i zaštitu od Uzvišenog Allaha od svih zala. Vjerozakon je upozorio da čovjek često traži pomoć od Uzvišenog Allaha, a posebno u sljedećim situacijama:

  • prilikom ulaska u zahod (“Allahumme euzu bike minel hubusi vel habaisi”);
  • kada je ljut (“Euzubillahi mineš-šejtan nir-redžim”);
  • pred spolni odnos (“Bismillahi, Allahumme dženibneš-šejtane ve dženibiš-šejtane ma razektena”);
  • kada ulazi u neko mjesto (“Euzu bikelimatillahit-tammati min šerri ma haleka”);
  • kada čuje revanje magarca (“Euzubillahi mineš-šejtanir-radžim”);
  • nakon otpočinjanja namaza (“Euzu billahis-semiil-alimi mineš-šejtanir-radžimi, min hemzihi ve nefhihi ve nefsihi”).

Najbolja je zaštita učenje sura el-Felek i en-Nas. Ukba b. Amir, neka je Allah zadovoljan njime, prenosi hadis od Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, u kojem stoji da je rekao: “Zar ne znaš ajete koji su objavljeni ove noći! Slični njima još nikada nisu objavljeni, a to su: sura el-Feleki sura en-Nas.” (Bilježi Muslim, 814);

treće, činiti zikr, jer je u njemu najveći spas za čovjeka. U hadisu Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem,  navodi se da je Uzvišeni Allah naredio Jahji pet stvari, da ih primjenjuje i da naredi Benu Israilcima da se po njima vladaju: „Naređujem vam da spominjete Allaha (zikr), jer je to kao primjer čovjeka koji bježi od neprijateljske vojske i stigne do neke čvrste tvrđave i zaštiti se od njih. Također i čovjek ne može sebe od šejtana ničim boljim zaštititi osim zikirom.” (Bilježi el-Hafiz Ebu Musa el-Medini u djelu et-Tergib);

četvrto, druženje sa muslimanima, jer čovjek kad živi u islamu, odabire za sebe primjerenu skupinu koja će ga usmjeriti dobrom. Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, kaže: “Ko bude želio udobnost dženneta neka se drži zajednice, jer šejtan je s pojedincem, a od dvojice je daleko.” (Bilježi et-Tirmizi, 2254)

El-Kari smatra da je hadis vjerodostojan, a el-Mubarekfuri smatra da je vjerodostojan ili dobar (Tuhfetu el-ahvezi, 6/320);

peto, suprotstavljanje šejtanu, jer se on pojavljuje kao savjetnik, a dužnost je suprotstaviti mu se, jer da je on iskreni savjetnik, posavjetovao bi sebe, a ne bi sebe gurnuo u vatru. Ako ti se šejtan pojavi tokom namaza sa svojim spletkarenjem, suprotstavi mu se tako da mu se da do znanja da je lažac. Ako ubacuje misli da, naprimjer, mrtvi čuju, pomažu i mogu naštetiti, reci mu da je lažac, kad jedeš ili piješ, radi to desnom rukom, dakle otpočinji sve desnom rukom, također i spavajte u vrijeme popodnevnog spavanja (kajlule), u skladu s hadisom Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem: „Spavajte u vrijeme kajlule, jer šejtani u to vrijeme ne spavaju.“ (Prenosi Ebu Nuajm s ispravnim lancem prenosilaca, Sahihul-džami, 4/147). Ukoliko vam zalogaj padne na zemlju, postupite također u skladu s hadisom Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem: „Neka ga uzme i ne ostavlja šejtanu.“ (Bilježi Muslim, 12);

šesto, činjenje tevbe, pokajanja i traženje oprosta, u skladu s hadisom u kojem stoji: “Šejtan je rekao Uzvišenom Gospodaru: ‘Tako mi tvoje veličine, Gospodaru, neću prestati zavoditi Tvoje robove, sve dok su im duše u njihovim tijelima’, a Uzvišeni Allah je na to rekao: ‘Tako mi Moje moći i veličine, neću im prestati opraštati sve dok budu tražili oprosta.’” (Bilježi Ahmed u Musnedu, a el-Albani je potvrdio njegovu vjerodostojnost u djelu Sahihul-džami, 2/32.)

Čovjek treba uvijek da se kaje Uzvišenom Allahu: ‘“Gospodaru naš’, rekoše oni,  ‘sami smo sebi krivi, i ako nam Ti ne oprostiš i ne smiluješ nam se, sigurno ćemo biti izgubljeni.’” (el-E’raf, 23)

Ovo su neki savjeti, poštovani brate, koji ti pomažu da otjeraš od sebe opsesije. Molimo Uzvišenog Allaha, Njegovim lijepim imenima i uzvišenim osobinama, da nas sačuva od šejtanskih došaptavanja, ružnih misli i opsesija koje naturaju ljudima. Neka je hvala Allahu, Gospodaru svjetova!

Izvor: islamqa

X