Marokanski ”iscjelitelj” u Sarajevu – liječenje ili obmana?

Piše: Mr. Safet Kuduzović
Marokanski ''iscjelitelj'' u Sarajevu – liječenje ili obmana? turabiiiUzvišeni Allah stvorio je i bolest i lijek, stoga čovjek treba tragati za lijekom, jer za svaku bolest postoji lijek, izuzev za starost, kako se navodi u autentičnom hadisu koji bilježe sabirači Sunena. Liječenje bioenergijom nije bilo poznato u vrijeme Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, stoga u sunnetu ne nalazimo jasan odgovor kada je u pitanju legitimnost liječenja ovom metodom. Osnova pri liječenju je legitimnost i dozvola, izuzev u slučaju da dotična metoda sadrži šerijatski zabranjene stvari, kao: liječenje zabranjenim materijama, izgovaranje spornih riječi koje sadrže širk, ili haram, ili sihr, ili prizivanje džinna i traženje pomoći od njih, ili korištenja raznih vrsta magije.

Također neophodno je naglasiti da je zabranjeno doticanje stidnih mjesta, naročito ako se to čini direktno na tijelo, izuzev u nuždi. Osamljivanje sa ženom strankinjom, isto tako, nije dozvoljeno, već je prilikom liječenja najpoželjnije prisustvo mahrema.

Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao je: “Allah je za svaku bolest stvorio lijek, pa se liječite, ali ne liječite se zabranjenim stvarima.” (Ebu Davud, sa slabim lancem prenosilaca) U drugom hadisu stoji: “Allah nije spustio nijednu bolest a da za nju nije spustio lijek, nekim ljudima je poznat (tj. lijek), a nekima nije.” (Ahmed, sa ispravnim lancem prenosilaca)

Ako se ispune spomenuti uvjeti, onda, shodno pravilima šerijata, ne bi trebalo biti šerijatske prepreke kada je u pitanju liječenje bioenergijom, iako kod velikih učenjaka današnjice nisam našao pravnu deciziju po ovom pitanju (što ne znači da ne postoji) te je nužno sačekati mišljenje islamskih pravnika po ovom pitanju. U svakom slučaju ova vrsta liječenja zahtijeva posebnu analizu, prvo medicinsku potom šerijatsku. Međutim, savremeni islamski autoriteti zabranjuju čisto istočnjačko liječenje bioenergijom (reiki), jer se time ljudska srca vežu za njihova ništavna ubjeđenja i time se vrši proklamacija njihove “vjere”, a neki smatraju da liječnik mora biti isključivo njihovog ubjeđenja i vjerovanja.

Ova metoda liječenja temelji se na uvjerenju da određene osobe posjeduju veću energiju kojom mogu djelovati na oboljele organe pacijenata, iako medicina nema jasno objašnjenje i definiran stav kada je u pitanju liječenje ovom metodom.

Bilo kako bilo, ovih dana u Sarajevu gostuje marokanski bioenergetičar po imenu Mekki Turabi. Hiljade nevoljnika pohrlile su k njemu tražeći pomoć jer je u zdravstvenim ustanovama nisu našli ili uopće nisu imali mogućnosti da je zatraže iz ovoga ili onoga razloga. Budući da Turabi ne naplaćuje svoje usluge, što je bio razlog više da se oko njega okupi velika masa ljudi, nevoljnici su ovom Marokancu ukazali veliko povjerenje.

Što se tiče naplaćivanja usluge liječenja, ono je dozvoljeno i u tom pogledu nema nikakve razlike između liječnika medicine i bioenergetičara, iako je bolje tražiti nagradu kod Uzvišenog Stvoritelja.

Međutim, Turabijeva metoda liječenja sadrži nekoliko šerijatskih suprotnosti:

1. Turabi tvrdi da mu ogromna energija dolazi sa pet planeta koje ne želi imenovati!!! Ova izjava je krajnje sporna i diskutabilna. Kako Mekki zna odakle mu dolazi energija, ko ga je obavijestio o tome? Otkud zna da energija koja mu dolazi potječe, baš, s pet planeta, a ne sa osam ili tri? Ako kaže da ga obavještavaju meleki, to je nemoguće, jer meleki dolaze samo poslanicima i iznimno dobrim Allahovim robovima kao Merjemi. Ako uprkos tome ustvrdi da se radi o melekima, upitat ćemo ga kako zna da mu dolaze meleki, a ne šejtani koji se kamufliraju i predstavljaju kao meleki?! Ako kaže da ga obavještavaju džinni, što je moguće, kako im može vjerovati i s njima u tom pogledu surađivati, možda ga lažu?! Ako kaže da ima osjećaj odakle mu stiže energija, kažemo: osjećaj ne može biti mjerodavan u mnogo manjim i jednostavnijim stvarima pa kako može biti mjerodavan kada je u pitanju ovako velika stvar.

Na pitanje kako zna s koliko planeta mu stiže energija, Mekki niti može niti smije dati odgovor, jer sve što kaže pogrešno je, i time je posvjedočio protiv sebe. Dakle, radi se pričama, bajkama i obmanama u koje ne mogu povjerovati čak ni djeca predškolskog uzrasta. Međutim, obične mase najčešće ne gledaju na šerijat i njegove postavke i slijepo vjeruju u izmišljotine koje im plasiraju laički umovi.

2. Mekki toplo prihvata zagrljaje žena pacijentkinja, kao znak zahvale na pruženoj pomoći. Ako izbjegava naplaćivanje svoje “usluge”, što mu je dozvoljeno, bojeći se da mu Uzvišeni Allah ne uskrati posjedovanje energije, zar ne treba imati veći strah za svoju energiju zbog činjenja ovako gnusnog harama grleći i objeručke privijajući žene strankinje na svoje grudi!!! Ako je hafiz časnog Kur’ana, kao što tvrdi, pa gdje su ta načela u Mekkijjevoj praksi, ili je zagrljaj žena, možda, sastavni dio liječenja i njegova krajnja etapa!!! Napose, Mekki se krije iza paravana islama tvrdeći kako ga Allah opskrbljuje ovim nadnaravnim čudom. Prije će biti da se radi o šejtanskim presvlačenjima i dodirima nego o kerametu.

Dedždžal će, također, činiti velika čuda: oživjet će čovjeka koga je prethodno raspolovio i između čijih je polovina hodao, oživjet će neke ljude koji su davno umrli, naredit će oblacima da pošalju kišu, zemlji da izbaci izdanke i blago pokopano, oni koji odbiju njegov poziv osvanut će siromašni i sl. Znači li to da je Dedždžal odabrani Allahov rob i da posjeduje “nadnaravnost” zbog koje mu se treba pokoriti?! Ne, već se stvari mjere kur’anskim i hadiskom postavkama i postupci ljudi moraju se podvrgnuti ovim izvorima i tako se donosi sud o nekome, a nikako na osnovu nekakvih “nadnaravnosti” koje često bivaju iskušenje ljudima.

Islamski učenjaci kažu: “Ako vidiš čovjeka da leti po zraku i hoda po vodi, neka te to ne obmane dok ne vidiš da li se drži naredbi i zabrana. Stoga ima ljudi koji lete po zraku, a ustvari šejtani ga nose, to nisu kerameti od Allaha iskrenim robovima.” (Medžmuul-fetava, 1/83, od Ibn Tejmijje)

3. Turabi prilikom liječenja uvlači ruke ispod odjeće žena i dodirom dojki, bokova i stomaka, liječi ih navodno svojom energijom, iako mnogi bioenergetičari liječe ljude preko odjeće i nije nužno otkrivanje i dodir, što je općepoznato! Ovako je Turabi barem postupao liječeći žene u Zagrebu, dok u rodnom Maroku liječi žene isključivo dodirom njene ruke (tj. rukovanjem). Budući da kod muslimana vladaju posebni kriteriji i da žene ne otkrivaju svoje tijelo osim u prijekoj nuždi, čega je Turabi potpuno svjestan, koristi jednostavniji metod liječenja. Zbog čega Turabi pribjegava dodiru krajnje izazovnih dijelova ženskog tijela ako već postoji mogućnost liječenja pukim rukovanjem, ili se možda nemuslimanke u ovom pogledu razlikuju od muslimanki?!

Bez ikakvog ispitivanja o prirodi bolesti, Mekkijev prvi potez biva direktan dodir grudi. Možda dotična pacijentkinja ima utrnuto stopalo, ili bolove u nožnom prstu, ili je došla samo da se ispita ne osjećajući nikakve tegobe (kako su neke od njih to priznale reporterima), pa kojim pravom i pozivajući se na koje kriterije Mekki Turabi dotiče dijelove tijela suprotnog spola koje nije dozvoljeno dotaknuti osim u nuždi?!  Kod Mekkija je kriterij nužde, izgleda, stajanje u izvijuganom redu i sabur u tom pogledu.

Ako Mekki liječi ljude preko slike, a osoba može biti udaljena hiljadama kilometara, zašto onda dodiruje prisutne pacijentkinje i to po najizazovnijim dijelovima tijela, zar nije moguće to činiti iz neposredne blizine, ili u najmanju ruku, preko odjeće?!

Istu ovu maglu prodavao nam je David Copperfield prije pet godina kada je Bošnjake iz Sarajeva “besplatno” prebacivao na Havaje, a sam je sletio na Sarajevski aerodrom u pratnji 300 osoba. Zbog čega ovaj sihirbaz nije svoju svitu i sebe prebacio iz SAD-a u Sarajevo tim tajnim i neobjašnjivim putevima, te uštedio nekoliko stotina hiljada dolara za avionske karte koje je morao platiti. Doduše, “odabrani Allahov narod” vozi se brzim i udobnim avionima, a Bošnjaci služe kao pokusni kunići i igračke u rukama šejtanskih sluga.

Mi ne negiramo da određeni ljudi nisu osjetili poboljšanje od Turabijevih terapija, a neki i izlječenje, međutim, nije svaka vrsta liječenja dozvoljena, iako je kod određenih ljudi pokazala rezultate.

Postoji velika mogućnost, a shodno izjavama i postupcima Turabija, da se radi o čovjeku sihirbazu koji surađuje sa džinnima koji mu pomažu pri liječenju i dižu invalide na noge i tome slično.

Ne treba zanemariti činjenicu da se oko Turabija digla velika prašina u rodnom Maroku kada se jedna djevojka neposredno nakon tretmana strovalila mrtva na zemlju. Allah je taj koji liječi ljude, “…i koji me, kad se razbolim, liječi” (Eš-Šuara, 79), i stoga treba potražiti lijek u Kur’anu i učenju rukje, medicini, kao i svim alternativnim metodama liječenja koje se ne kose šerijatom.

Da su se ljudi oslonili na Uzvišenog Allaha i pouzdali se u Njega kao što se pouzdavaju u nemoćne robove, koje neki laici mogu lahko tretirati božanstvom, Allah bi im dao lijek za svaku bolest, ali…!!

O Mekijju su kazane brojne negativne stvari, ali budući da internetske stranice ne predstavljaju izvor povjerljivih podataka, ovom prilikom zadovoljili smo se samo onim što smo vidjeli ili čuli na video snimcima.

Napomena: Jedan bošnjački student iz Medine tvrdi da je šejh Gunejman za Turabia kazao da je Dedždžal – lažac i da je zabranio ovu vrstu liječenja. Ako su ove riječi potvrđene, onda bi po ovom islamskom autoritetu liječenje ovom metodom bilo zabranjeno, a Allah najbolje zna.

Print Friendly  Marokanski ''iscjelitelj'' u Sarajevu – liječenje ili obmana? pf button both



X