ISTAKNUTORekaik

Ja imam san

106pregledi

Kada je siromašni dječak napisao da je njegov san da posjeduje farmu konja i heliodrom, učitelj mu je dao slabu ocjenu zabranivši mu tako da sanja svoj san.

Na sve to dodao je: “Kako da ovo bude tvoj san, a ti nemaš novaca ni da kupiš svesku u koju ćeš zapisati taj san, i ovu što imaš, dobio si od humanitarne organizacije!”

Pružio mu je priliku da ponovo napiše sastav, a dječak pun sebe reče: “Ne morate mi dati veću ocjenu, ja ću nastaviti da njegujem svoj san!”

Koja veličina! Učiteljeve riječi nisu ga otuđile i navele da se povuče u sebe, nego je zauzeo ponosan stav i pokazao da će biti uporan u njegovom ostvarenju!

To je izazov koji te podstiče da se nastaviš kretati svojim putem ne obraćajući pažnju na kradljivce snova.

Kada je Martin Luther King izgovorio poznate riječi: “Ja imam san”, to nisu bile samo obične riječi, nego su one imale i jednu veću dimenziju – sva ljudska bića imaju snove.

Snovi su jedan vid mašte. Na putu njihovog ostvarenja, potrebna je upornost, izdizanje iznad stvarnosti, pronalaženje rješenja, prevazilaženje teškoća i nadvladavanje nemogućeg.

San je iznad čežnje

Kada su duše velike

Tijela se umore dok dosegnu ono što žele.

Ako čovjek ima san i ako ga ostvari, taj san bio je privremeni, jer na tome se sve završilo, nema nastavka snova, dok je san neprekidna čežnja povezana s otkucajem srca, strepnjom duše, neograničenom maštom i onim što mozak može da pojmi.

San koji se ostvari kao da ispari, kada ga ubereš, on umre, i zato je iščekivanje jedna od najljepših stvari u životu. Trenuci iščekivanja napajaju se začuđujuće pozitivnom energijom koja je nosilac života.

San će ostati san sve dok ga kroz suze pričamo, provodeći s njim kasne sate, sve dok obuzima našu javu i krade naš san.

Martin Luther King govorio je: “Kada bih znao da će sutra svijet propasti, svejedno bih danas zasadio sadnicu.”

Ovo su riječi  skrivene i uzvišene ljudske mudrosti.

Svjetiljka poslanstva bila je slikovitija kada je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, u sahih hadisu, koji bilježe Buhari i Ahmed, rekao: “Ako neko od vas dočeka Sudnji dan držeći sadnicu u ruci i ako bude u mogućnosti da je zasadi prije nego što Sudnji dan i nastupi, neka to i uradi.” Poslanik je palmu, simbol strpljivosti, opisavši je riječima “čvrstog korijena i ukusnog ploda”, uporedio s vjernikom, simbolom strpljivosti, iščekivanja, suprotstavljanja nedaćama i podnošenja teškoća.

Kad ti kažu: “Evo, izvor, možeš se poslužiti!”

Kažem: “Vidim, ali duša je moja u stanju žeđ stoički podn’jeti.

Nije rekao “sutra”, nego je rekao “sada”, sugerirajući da iskoristiš tih nekoliko preostalih sekundi i posadiš sadnicu prije nego što nestane prilika.

Lijep san ne umire, on okružuje čovjeka, altruističan je i zato u njemu ima mjesta i za druge.

Iskreno obećanje nagrade hrani i održava čovjekovu težnju i volju za obavljanjem dunjalučkih poslova, pa makar znao i da neće vidjeti i dočekati rezultate svog rada. Ova psihološka dimenzija u čovjekovom pristupu i poimanju zadataka i obaveza, čuva i štiti čovječanstvo od nestajanja i propasti.

Dodatna motivacija, pored imana, za činjenje djela jeste svjesnost o ahiretskoj nagradi, koja je ljudima skrivena i nedokučiva jer se nalazi u domenu gajba – nevidljivog.

San je prelazak iz tjesnaca trenutne situacije u širinu budućnosti, iz frustracije u nadu i optimizam, iz straha u stanje opuštenosti i iščekivanja dobra.

Siromašno dijete sanja jabuku, da je zagrize, udoban krevet, da spava na njemu, ili igračku, s kojom će se igrati.

Osoba koja je u strahu sanja o sigurnosti i ni o čemu drugome ne razmišlja. Strahovi su neprijatelji snova i kada strah prevlada, onda čovjek izgleda kao okovan.

Čovjek se nekada osjeća kao da je u zatvoru, kao da dodiruje rešetke zatvorske ćelije.

A, nekada živi u zatvoru koji ne vidi, ne dodiruje rešetke i misli da je slobodan, a to je umijeće čija se težina poredi s težinom željeza.

Razmisli o svom načinu govora… Koliko puta u toku dana kažeš: “Da, ali me je strah”?

Porodica je jedan lijep san jer time zadovoljavamo potrebu produženja vrste i gledanja sebe u drugima tjelesno razdvojenim, a duševno i biološki povezanim.

Na vrhu piramide nalaze se samopouzdanje i čovjekove mogućnosti, a smjelost je načiniti prve korake ka velikom snu.

Dušu svoju osvježavam željama i nadama

Tjeskoban bi život bio da nije nadanja.

Griješe ljudi koji žele da nametnu život u izolaciji, a još su gori oni koji hoće da izoliraju snove ne želeći da ljudi sanjare i da mašta prevaziđe svakodnevne probleme.

Sreća je san.

Uspjeh je san.

Sloboda je san, čak i kod ptice koja udara u vrata kaveza i žudi za prostranstvom, i kod mačke koja mjauče i grebe po vratima tražeći da se oslobodi od poniženja zatvaranja.

Pravednost je san društvenih zajednica kada se istope vještačke razlike i svi postanu jednaki pred ovosvjetskom i ahiretskom vlasti.

Rekao sam duši dok sam stajao među kaburima: “Da li si vidjela rahatluk i mir osim u iskopanim rupama?”

Ona mi pokaza šta su crvi uradili, pa reče: “Ne znam šta ću ti odgovoriti. Vidi kako su na ovome mjestu svi jednaki i kako nestaju ostaci roba i vlasnika buzdovana, i desi se susret s dragom i mrskom osobom i nema više razdvajanja.”

Osjećaj da trebaš nešto dodati svome životu znači da iskreno čekaš svoj san, što je dovoljno!

Budi primjer kreativnosti i superiornosti, novi način za otvaranje horizonata drugima ili model koji je sastavljen iz drugih modela.

Jedan mladić upitao me koji je to moj najveći san, pa sam mu rekao: “Da umrem a da moji snovi žive punim plućima, suprotstavljajući se izazovima i udahnjujući dušu nade u misli bijednika, očajnih i frustriranih.”

Ne strahuj za svoj san sve dok si iskren i strpljiv, jer tada će se cijeli svijet udružiti da osvari tvoj san, kako je to jednom rekao Paulo Coelho.

San mora da bude ljubav koja teče našim venama i ulazi u kosti, sjaji iz očiju, umiruje jezik i izlazi sa svakim izdisajem i vraća se s udisajem.

Mladić svoj san crta u bilježnici, u autu, a djevojka svoj san crta u tišini svoje sobe, na torbi koju nosi u ruci, ali prije toga san treba da bude nacrtan u porama srca, dubini bića i duši.

Pravdanja i prepreke ovdje baci u kantu za smeće i nemoj dozvoliti neuspjehu da preuzme putovanje ka ostvarenju sna.

“Teži ka onome što će ti koristiti”, poslanički je poziv za ozbiljnu saradnju s pozitivnim prilikama u duhu inicijative i uz uspješnu realizaciju.

“Traži pomoć od Allaha…”: kada svoj san vežeš za Allaha, time mu poklanjaš vječnost i vremensku neograničenost, omogućavajući mu tako da od sna pojedinca preraste u snove ummeta, da od dunjalučkog sna pređe ka širokom i dugom horizontu i Božanskoj pravednosti i dobroti, u uživanje koje oko nije vidjelo, uho čulo i koje razum nije zamislio.

“Ne posustaj”: kako posustati s hranom za dušu koja dolazi iz posude imana?!

“A kada ti se nešto desi, ne reci: ‘Da sam uradio ovako i ovako’, nego reci: ‘Bila je to Allahova volja, On radi šta želi.’” (Muslim)

Iman nije računska operacija bez tačnog i preciznog rezultata, niti predavanje ili odbacivanje ogromnog potencijala ljudske snage, nije plakanje nad ruševinama, nesigurnost zbog promjena koje se dešavaju, to je ubjeđenje da je dobro ondje gdje je Allah odredi da budeš, da svaki dan začinješ novi san, gajiš novu nadu i zakoračiš ka uspjehu.

Ukoliko ne posjeduješ moć sanjarenja, nećeš ništa ni uraditi.

Strogo vodi računa o tome da ne pripitomiš svoj san, kako ga ne bi izobličio i pretvorio u boravište svakodnevnih nestabilnosti i devijacija.

Sanjari bez ograničenja, oslobodi maštu, gradi svoj zamišljeni svijet koji će postajati stvarnost, ukoliko vjeruješ u to!

U tome će ti pomoći “tabela snova” u koju ćeš upisati svoje i kratkoročne i dugoročne ciljeve i staviti je na vidljivo mjesto.

Pored svakog svog sna napiši ajet, ili hadis, ili mudrost u koju vjeruješ.

Ako nas u životu budu vodili i povezivali zajednički inventivni snovi koji izlaze iz okvira ustaljenog pristupa životu, ako se prema svojim snovima postavimo kao jake i motivirane ličnosti, tada možemo očekivati uspjeh.

Napredovat ćemo onda kada vjerski govor bude motivacija snovima, a ne njihov kontrolor.

____________________

Iz knjige: Stazama egoizma

Autor: dr. Selman el-Avda

Preveo: Muhamed Ikanović

_______________________

 

X