Islamom protiv brige i tuge (2. dio) – Strpljenje

Prevela: Amra M.

Islamom protiv brige i tuge (2. dio) – Strpljenje bg6Briga i tuga su sastavni dio ljudskog života. Život je sastavljen od momenata. Između krajnosti sretnih  i tužnih momenata smješten je stvarni život sa usponima, padovima, svakodnevnicom, dosadom, slastima. U ovim trenucima vjernik mora uspostaviti vezu sa Uzvišenim Allahom. On je Mudri i Pravedni i u kakvom god stanju da se nađemo. Bez obzira na problem s kojim se moramo suočiti, moramo biti svjesni činjenice da Bog zna šta je dobro za nas. Iako smo skloni bježanju od suočavanja sa strahovima i brigama, može biti da mrzimo nešto što je dobro za nas,  a da žudimo za nečim što nas može dovesti do propasti.

”Ne volite nešto, a ono može biti dobro za vas; nešto volite, a ono ispadne zlo po vas. – Allah zna, a vi ne znate.” (Prijevod značenja El-Bekare, 216.)

Život na ovom svijetu osmišljen je od strane našeg Kreatora kako bi se povećale naše šanse za život u blaženstvu na drugom svijetu. Iskušenja nam pomažu da se duhovno uzdižemo i sazrijevamo u ljudska bića koja su sposobna da funkcioniraju što uspješnije na ovom prolaznom svijetu.

Ibn Kajjim, veliki islamski učenjak 14. stoljeća , rekao je da sreća u ovom životu zavisi od našeg strpljenja.

”Njih sam Ja danas nagradio za ono što su trpjeli, oni su, doista, postigli ono što su željeli.” (Prijevod značenja El-Muminun, 111.)

”…naročito oni koji su izdržljivi u neimaštini, i u bolesti, i u boju ljutom. Oni su iskreni vjernici, i oni se Allaha boje i ružnih postupaka klone.” (Prijevod značenja El-Bekare, 177.)

Arapska riječ za strpljenje je sabur, dolazi od korijena riječi koja znači zaustaviti, spriječiti, suzdržati. U djelu Strpljenje i zahvalnost, Ibn Kajjim objašnjava da biti strpljiv znači suzdržati se od padanja u očaj, žaljenja nad sudbinom i kontrolirati se u vremenima tuge i brige. Poslanikov zet Alija definirao je strpljenje kao traženje pomoći od Boga. Zbog toga, kad god smo iskušani tugom i brigom, prvo što moramo uraditi jeste posvetiti se vjeri i Bogu. Sjećajući se Njegove Veličanstvenosti i svemoćnosti, počinjemo shvatati da samo On može olakšati našim dušama.

”Allah ima najljepša imena i vi Ga zovite njima, a klonite se onih koji iskreću Njegova imena – kako budu radili, onako će biti kažnjeni!” (Prijevod značenja El-Araf, 180.)

U vremenu tuge i brige razmišljanje o Allahovim imenima može donijeti veliko olakšanje. Može nas podsjetiti da trebamo biti mirni i strpljivi. Važno je napomenuti da vjerniku nije dozvoljeno da troši vrijeme kukajući i žaleći se zbog problema, ali mu je dozvoljeno da se obraća Bogu i da od Njega traži olakšanje. Ljudi su po prirodi slabi. Suze teku, srca se lome i bol je nekad nepodnošljiv. Čak su i poslanici, najodabraniji ljudi na Zemlji, bili suočavani sa strahom i bolom.  I oni su okretali svoja lica Allahu i molili Ga za olakšanje. Nisu se žalili, samo su bili strpljivi i u potpunosti su prihvatili sudbinu koju im je Allah odredio.

Kada je poslanik Jakub skoro izgubio nadu da će ikad više vidjeti sinove Jusufa i Benjamina, on se okrenuo Allahu i od Njega tražio olakšanje. Poslanik Jakub je znao da nema smisla prepuštati se očaju i naricati nad sudbinom, znao ja da Bog voli i štiti strpljive.

“‘Ja tugu svoju i jad svoj pred Allaha iznosim, a od Allaha znam ono što vi ne znate’ – reče on.” (Prijevod značenja Jusuf, 86.)

Kur’an nam nudi i priču o saburu poslanika Ejuba. Ejub je osiromašio, obolio, izgubio porodicu i prijatelje, ali je sve to podnio sa strpljenjem, obraćajući se samo Allahu.

” I Ejjubu se, kada je Gospodaru svome zavapio: ‘Mene je nevolja snašla, a Ti si od milostivih Najmilostiviji!’ – odazvasmo i nevolju mu koja ga je morila otklonismo i vratismo mu, milošću Našom, čeljad njegovu i uz njih još toliko i da bude pouka onima koji se Nama klanjaju.” (Prijevod značenja El-Enbija, 83-84.)

Biti strpljiv znači prihvatiti ono što je izvan naše kontrole. U vremenu stresa i tjeskobe sposobnost da se prepustimo Božijoj volji je samo po sebi veliko olakšanje. Prepustiti se Božijoj volji ne znači samo sjediti i pustiti da život prolazi. Ne!  To znači da trebamo težiti da živimo po Božijem zakonu u svim aspektima našeg života. I onda kada stvari krenu kako nismo planirali i kada nas brige i strahovi pritisnu sa svih strana, moramo prihvatiti šta je Bog odredio i nastojati ispoštovati Njegova pravila i naredbe. Biti strpljiv nije nimalo lahko, i ne dolazi prirodno i lahko. Poslanik Muhammed, s.a.v.s., rekao je: ”Ko god pokuša biti strpljiv, Allah će mu pomoći da bude strpljiv.”  (Ibn Kajjim, Strpljenje i zahvalnost)

Strpljenje je lakše vježbati kada postanemo svjesni svih blagodati kojima nas je Allah darovao. Zrak koji udišemo, toplina sunca na našem licu, vjetar kroz našu kosu , kiša koja pada na mrtvu i suhu zemlju i slavni Kur’an, Božije riječi  veće od svih blagodati zajedno. Razmišljanje o Bogu i Njegovim blagodatima je ključ za strpljenje, a strpljenje je ključ vječnog Dženneta, Božijeg dara i blagoslova slabim kreaturama nazvanim čovječanstvo.

Izvor: www.islamreligion.com


Print Friendly  Islamom protiv brige i tuge (2. dio) – Strpljenje pf button both



X