HUTBE

Islam i obilježavanje nove godine

Hatib: Nezim Halilović Muderris
Braćo i sestre u islamu! Danas 16. muharrema 1431.H., 01. januara 2010. godine, hutbu sam naslovio sa Islam i obilježavanje Nove godine. Sva slava i čast pripadaju Allahu, subhanehu ve te’ala, Onome koji je danom stvaranja nebesa i Zemlje odredio računanje vremena i koji je ovaj naš mjesec muharrem u kojem se nalazimo, učinio jednim od četiri Sveta mjeseca, pa bojmo se Allaha, subhanehu ve te’ala, u njemu i tražimo od Njega za nas oprost i uputu za ovaj zalutali narod!
Govorim na pomenutu temu u 1. danu Nove 2010. godine, danu koji je sinoć najavljen uz: alkohol, drogu, blud, muziku, pucnjavu, psovku i druge vidove nemorala, koje je islam strogo zabranio i onima koji ih čine nagovijestio tešku kaznu.
U Novogodišnjoj noći neki Bošnjaci ispucaju više nego što su ispucali u odbrani Republike Bosne i Hercegovine. U toj noći su puni restorani i noćni klubovi i u toj noći šejtan caruje, presretan što ga slijede ili čak pretiču šejtani od ljudi…
Eto, tako je prošla „Najluđa noć“, kako je moderni muslimani i nemuslimani nazivaju, noć u kojoj je glavni grad Bosne i Hercegovine sav gorio od pirotehnike. Tako se ludovalo u gradu 10 000 šehida, gradu velikih znanih i neznanih junaka, gradu u kojem su samo prije nekoliko godina tekle rijeke šehidske krvi, gradu u kojem je ubijano sve što je imalo veze sa islamom, gradu u kojem su proteklih godina deložirane šehidske porodice i ratni vojni invalidi, a te iste stanove nakon kupovine u bescijenje, prodali za velike pare oni koji su napadali ovaj grad i ovu zemlji i koji je nikada nisu doživljavali kao svoju, već kao dio jedne od dvije susjedne zemlje, grad u kojem žive nezaposleni borci, dok autobusima i kombijima sa Pala i Sokoca dolaze drugi da rade u državnim institucijama, a škole i fakultete su završavali po fakultetima širom istočno-bosanskih šuma, gradu u kojem mesom godinama zajedničke institucije snabdijevaju zločinci iz RS-a i td… Eto u tom gradu se slavi Nova godina i to na najprimitvniji način.

Kaža Allah, dželle še’nuhu, u 189. ajetu Sure El-Bekare:”Pitaju te o mlađacima. Reci: “Oni su ljudima oznake o vremenu i za hadžiluk. Ne iskazuje se čestitost u tome da sa stražnje strane u kuće ulazite, nego je čestitost u tome da se Allaha bojite, da biste postigli ono što želite.“
Mlađaci su najbolji način računanja vremena, jer oni daju vizuelnu potvrdu vremena.  
Bošnjaci su u proteklom stoljeću, u vrijeme Komunističke Jugoslavije, a evo i u ovoj modernoj Bosni i Hercegovini pored mnogih neislamskih praznika, obilježavali i još mnogo njih obilježava, Novu godinu.

Obilježavanje Nove godine se ranije nametalo u školama, radnim organizacijama i u svim segmentima društva, ukrašavale su se jelke, dočekivao se Djeda mraz (Sveti Nikola) i sve je bilo u znaku tog velikog neislamskog praznika.
U to vrijeme je obilježavanje Bajrama bilo zabranjeno, osim u krugovima džamija i porodičnih kuća. Muslimani koji su u to vrijeme radili u radnim organizacijama su imali velike probleme, što su prisustvovali klanjanju Bajrama ili što su klali kurbane, te su zbog toga degradirani i šikanirani, a oni koji su bili članovi Saveza Komunista su bili iščlanjivani.
Hvala Allahu, dželle še’nuhu, to je vrijeme iza nas, ali su iz tog vremena ostali neki neislamski običaji, koji su postali sastavnim dijelom života i koje prakticira ne tako mali broj Bošnjaka.

Kao rezultat toga je i pokušaj da se u obdaništa u Sarajevu po svaku cijenu uvede Djeda mraz, koji je kršćanski simbol. Zbog toga je proteklih dana u medijima bila žestoka kampanja protiv direktorice JU “Djeca Sarajeva”, koja je kazala da Djeda mraz nije dio bošnjačke tradicije, ali da ga mogu imati oni koji žele, a oni koji ne žele ne moraju. Žalosno je da je ista nakon toga ostala usamljena, a da se žestoka kampanja vodila pod nazivom „I Djeda mraza ubijaju, zar ne!?“ Isto kao da smo mi Bošnjaci ubice, koje ubijaju sve redom, pa eto postoji opasnost da i Djeda mraz bude ubijen, a nije tako. Mi nismo ubice i zločinci, jer nam to islam zabranjuje i mi ne ugrožavamo prava drugih, ali tražimo da se poštuju i naša prava.
Neki dan jedan brat primijeti da u prodaji za Bajrame nema petardi, te da se oni koji ih prodaju ili koriste kažnjavaju predviđenim zakonskim kaznama, dok taj slučaj nije za Božiće i Novu godinu, kada se na javnim mjestima bez ograničenja prodaju petarde sa snažnim zvučnim efektom, pa čak i razornom moći, a nadležni organi tada ne reagiraju…
 
Mi pripadnici ummeta Poslanika, sallallahu ‘alejhi ve sellem, imamo dva Bajrama, kao dva mubareka, koje možemo obilježiti u granicama islamskih propisa. O tome govori slijedeća predaja:  
Prenosi Enes, radijallahu ‘anhu.: «Kada je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, došao u Medinu zatekao je ashabe kako se u dva dana zabavljaju, pa je upitao: „Koja su ova dva dana?“ Rekoše: „Mi smo u džahilijetu obilježavali ova dva dana.“ Pa je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: „Allah vam ih je zamijenio boljim danima od njih: Kurban i Ramazanskim bajramom.“ (Ebu Davud)
Vjernici niti u jednom trenutku ne smiju izgubiti vezu sa svojim Gospodarom i oni kada se vesele, to čine u granicama dozvoljenog. Kaže Poslanik, sallallahu ‘alejhi ve sellem.:
Prenosi Ibn Omer, radijallahu ‘anhu, da je Poslanik, sallallahu ‘alejhi ve sellem, rekao: „Onaj ko oponaša jedan narod, njemu i pripada.“ (Abu Davud)

Braćo i sestre, ovaj hadis izjednačava one koji oponašaju druge i one koji su predmetom oponašanja, pa zato dobro zapamtimo ovaj hadis i ne dozvolimo da u bilo čemu lošem oponašamo druge narode i pojedince!
Kaže Abdullah ibn Amr, radijallahu ‘anhu: «Ko bude gradio kuću u mnogobožačkom mjestu (a ima drugi izbor), ko bude slavio njihove praznike i proslave i bude ih oponašao do svoje smrti, sa njima će biti proživljen na Sudnjem danu.»
Čuveni hanefijski učenjak, najpoznatiji komentator Ebu Hanifinih djela, Ali El-Kari je naglasio da je veličanje nemuslimanskih praznika put u nevjerstvo – kufur. (Komentar Fikhi-l-Ekbera, 186. str.)

Braćo i sestre! Ne dozvolimo da nas prokleti šejtan zavede, nakon što smo posvjedočili da smo muslimani! Ne obilježavajmo Novu godinu, već je razumimo samo kao mehanizam računanja vremena i tako postupimo: mi, naše porodice, rodbina, komšije i prijatelji i tšo više spominjimo Allaha, subhanehu ve te’ala, u ovim danima muharrema, jednom od četiri Sveta mjeseca!  
Gospodaru, pomozi ugroženim da ostvare svoja prava, oslobodi ummet od okupatora i od nasilnih vladara, ne iskušavaj nas sa onim što nećemo moći podnijeti, učini nas sigurnim za veličanje Tvoga imena, ne dozvoli da nas nevjernici nikada ponize, niti poraze, budi nam milostiv na Sudenjm danu i počasti nas u džennetu društvom poslanika, iskrenih, šehidima i dobrim ljudima!

 
Sarajevo: 16. muharrem 1431.H ./      01. januar 2010. god.                     
Hutba: Džamija Kralj Fahd
Nezim Halilović Muderris
 
Print Friendly  Islam i obilježavanje nove godine pf button both



X