Kako postupiti s članovima porodice koji piju alkohol? PDF Ispis E-mail

ImagePitanje: Esselamu alejkum, poštovani brate. Interesuje me jedno jako bitno pitnje, u mojoj familiji svi koriste alkohol:  muž, svekar, otac, brat i ostali. Ja sam počela klanjati prije pola godine hvala dragom ALLAHU i sada kada znam koliko je to loše osećam se jadno kada ih vidim pijane, ne poželim bilo kakav kontakt s njima a naročito sa svojim mužem. Bojim se da svog muža počinjem mrzeti zbog toga! Zamolila bih da me posavjetujete po ovom pitanju i kako je najispravnije postupiti?

Odgovor: Svemogući Allah je odredio da život na ovom svijetu bude protkan iskušenjima kako bi nas ispitao ko će ljepše postupati. „On je u šest vremenskih razdoblja nebesa i Zemlju stvorio - a Njegov prijesto je iznad vode bio - da bi vas iskušao koji će od vas bolje postupati.“ (Hud, 7). Iz Svoje neizmjerne milosti prema ovom ummetu učinio je da svako ko zapadne u iskušenje ima uzor među Allahovim dobrim robovima, kako bi mu bio utjeha i kako bi se za njim povodio. Jedna od četiri najodabranije žene među svim kćerkama Ademovim je Asija žena Faraona. To što joj je muž bio oholi nevjernik i svirepi ubica nije je spriječilo da postigne taj visoki stepen. Ona je uzor i utjeha svima koji su iskušani u svojoj porodici.
Prirodno je da vjernik, u čijem srcu svijetli iman, prezire grijehe i griješnike. Pored toga vjernik svakom daje njegovo pravo, čak i onom koga mrzi. „Neka vas mržnja koju prema nekim ljudima nosite nikako ne navede da nepravedni budete! Pravedni budite, to je najbliže čestitosti, i bojte se Allaha, jer Allah dobro zna ono što činite!“ (El-Maide, 8). Poznato je da muž ima veliko pravo kod svoje supruge kao i roditelj kod djeteta. Najveće dobročinstvo prema njima je usmjeriti ih prema Allahovom zadovoljstvu. To ponekad zahtijeva puno strpljenja i taktičnosti. Poznato je da alkohol nije odjednom zabranjen nego je njegova zabrana dolazila postepeno, u fazama. Na početku je alkohol spomenut nasuprot prijatne hrane aludirajući time da alkohol nije takav: „A od plodova palmi i grožđa pripremate piće i hranu prijatnu.“ (En-Nahl, 67). Zatim je naglašeno da je šteta u njemu veća od koristi: „Pitaju te o vinu i kocki. Reci: "Oni donose veliku štetu, a i neku korist ljudima, samo je šteta od njih veća od koristi." (El-Bekara, 219). Zatim je zabranjeno obavljanje namaza u pijanom stanju: „O vjernici, pijani nikako molitvu ne obavljajte, sve dok ne budete znali šta izgovarate.“ (En-Nisa', 43). Da bi nakon toga došla konačna zabrana: „Šejtan želi da pomoću vina i kocke unese među vas neprijateljstvo i mržnju i da vas od sjećanja na Allaha i od obavljanja molitve odvrati. Pa hoćete li se okaniti?“ (El-Maide, 91).

Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je proveo trinaest godina u Mekki, i zatim još nekoliko godina u Medini, pozivajući u Allahovu vjeru, a alkohol čitavo to vrijeme još nije bio definitivno zabranjen. Nakon konačne zabrane alkohol je haram sve do Sudnjeg dana, međutim ovakav način donošenja propisa nam govori da u pozivu Allahovoj vjere treba biti taktičan i pripremiti ljude da prihvate Allahov propis. Aiša, radijallahu anha, je kazala: „Prvo što je objavljeno od Kur'ana bila je sura iz zadnjeg dijela Kur'ana (mufesal) u kojoj se spominje Džennet i Vatra. Nakon što su se ljudi okrenuli islamu objavljen je halal i haram. Da je prvo objavljeno: ne pijte alkohol! Zasigurno bi rekli: nikada nećemo ostaviti alkohol! Da je objavljeno: ne činite zinaluk! Rekli bi: Nikada nećemo ostaviti zinaluk! Doista je Muhammedu, sallallahu alejhi ve sellem, u Mekki dok sam bila djevojčica koja se igra, objavljeno: „Međutim, Smak svijeta im je rok, a Smak svijeta je užasniji i gorči.“ (El-Kamar, 46) A sure Bekara i Nisa (u kojima ima puno propisa vezanih za halal i haram) objavljene su tek kada sam ja bila kod njega (udana).“ (Buharija, br.4993).
Poruka ovog hadisa je jasna. Najbitnije je raditi na jačanju imana, te kada iman, Allahovom dozvolom, ojača propisi se lahko primjenjuju.
Iman jača razmišljanjem o svemogućem Allahu, preciznosti i kompleksnosti Njegovog savršenog stvaranja, počevši od našeg ljudskog tijela pa do svega drugog oko nas, na nebu i Zemlji. Razmišljanjem o slabosti čovjeka i njegovoj potrebi za Allahom. Druženjem sa učenim i bogobojaznim, vjerskom edukacijom i upoznavanjem ljepote i savršenstva vjerskih propisa. I svakako, iskrenom dovom upućenom Gospodaru, jer uputa je u Allahovoj ruci, upućuje koga hoće a u zabludi ostavlja koga hoće, a obećao je uputu onima koji je iskreno traže: „Allah odabire za Svoju vjeru onoga koga On hoće i upućuje u nju onoga ko Mu se iskreno obrati.“ (Eš-Šura, 13).

Uz pokušaj jačanja imana potrebno je ukazivati na pogubnost grijeha i njegovu štetu, na ahiretu ali i na ovom svijetu.
Onaj ko je u mogućnosti fizički zabraniti grijeh, kao naprimjer roditelj djetetu ili muž ženi, spriječit će činjenje grijeha, uz rad na jačanju imana i pojašnjenju pogubnosti grijeha. Onaj ko nije u mogućnosti fizički zabraniti grijeh prezirat će ga srcem i nastojati biti uzrokom upute zalutalih. Uzvišeni Allah najbolje zna!

Odgovorio: Mr. Hakija Kanurić

 
« Prethodna   Sljedeća »