Brak između Ramazanskog i Kurbanskog bajrama? PDF Ispis E-mail
Pitanje: Od mnogih ljudi čuo sam da nije lijepo sklapati brak izmeðu Ramazanskog i Kurbanskog bajrama, ali nikada mi niko nije objasnio zašto, tako da nikada nisam ni bio siguran da li je ovo istina. Ako vam ne bi bilo teško da pojasnite ovo pitanje. Unaprijed hvala.
 
Odgovor: Sklapanje braka izmeðu Bajrama ili u bilo koje drugo vrijeme je šerijatski dozvoljeno. Allahov Poslanik, s.a.v.s., oženio se u mjesecu ševvalu iako je on mjesec izmeðu dva Bajrama. Dakle, poslije ramazana i prije zul-hidždžeta. Neki islamski pravnici, fakihi, smatraju poželjnim ovaj period za vjenčanja. Muslimanu nije dozvoljeno da osjeća bilo kakav vid praznovjerja u pogledusklapanja braka izmeðu dva Bajrama. Ovakav čin je grijeh zbog kojeg se čovjek musliman mora pokajati.
Korijen ovog ubjeðenja dolazi još iz vremena fatimijsko-rafidijske države. Naime, u to vrijeme širila se ideja o zabrani veselja jer su se tobože pripremali za mjesec muharrem. Smatrali su da su ovo mjeseci tuge i oplakivanja Husejna i ehlul-bejta.
Od Aiše, r.a., prenosi se da je rekla: ‘’Allahov Poslanik, s.a.v.s., me oženio u ševvalu. Koja je to žena bila sretnija od mene!’’ (Buharija)
Urve prenosi da je Aiša, r.a., smatrala poželjnim da se sklapa i stupa u brak u mjesecu ševvalu. (Sahih Muslim)
Imam Nevevi kaže: ‘’Aiša, r.a., ovim je imala za cilj oboriti teoriju paganskih običaja koji su bili zastupljeni meðu ljudima. Smatrali su da je pokuðeno i loše stupati u brak u ševvalu. Ovakvo ubjeðenje je neistinito i bez ikakvog utemeljenja.’’ (Komentar na Muslimov Sahih)
Ibn Kesir kaže: ‘’Poslanikovo, s.a.v.s., stupanje u brak sa Aišom u mjesecu ševvalu je odgovor i odbacivanje teorije paganskih običaja o zabrani sklapanja braka izmeðu dva Bajrama.’’ (Bidaje ve-nihaje)
Imam Ševkani tvrdida ovajhadis nepodrazumijeva poželjnost sklapanja braka izmeðu dva Bajramanego daje braku tomperiodu dopušten ida setime neprihvata samateorija o poželjnosti ovog čina. (Nejlul-evtar)
Dakle, ako se uzme u obzir da je ovakvo ubjeðenje praznovjerje, onda muslimanu nije dozvoljeno vjerovati ili sevladati poovakvim stavovima.Allahov Poslanik,s.a.v.s., kaže: ‘’Učinio je širk onajkoga odnamjere odvratinjegovo praznovjerje.’’ (Musned odimama Ahmeda)
Kao zaključak iz prethodnih predaja može se reći da je vjerovanje u nepoželjnostsklapanja brakaizmeðu dva Bajrama praznovjerje.Brak jedopuštenosklapati usvim vremenima.Allah najboljezna.
 
Odgovorio: Harmin Suljić
 
« Prethodna   Sljedeća »

Brak: