Dlake Muhammeda s.a.w.s., između sunneta i bid’ata

Priredio: Sead ef. Jasavić
Dlake Muhammeda s.a.w.s., između sunneta i bid'ata AKIDAUrve b. Mes’ud ustade od Poslanika s.a.w.s., i vidje kako se njegovi ashabi prema njemu ophode: „Ne uzme abdesta a da mu ashabi vodu međusobno na razdijele, ne pljune pljuvačke a da je oni ne uzmu, niti dlaka sa njega spadne a da je oni ne uzmu…!“ (Hasen. Pogledaj: Musned Ahmed, br.18930.)

Ibnu Sirin rhm., kaže: Rekoh Ubejdi: „Imamo dlake od Allahovog Poslanika s.a.w.s., koje smo dobili od Enesa r.a., tj. od familije enesove, pa Ubejde rhm., reče: Kad bih samo jednu njegovu dlaku imao bilo bi mi draže od cijela dunjaluka sa svim što je na njemu!“ (Sahihul-Buhari, br.168.)

Enes b. Malik r.a., kaže: „Kad je Poslanik s.a.w.s., završio sa bacanjem kamenčića na džemretima, i kada je zaklao svoj kurban – obrijao se, dajući berberinu desnu stranu svoje glave nakon čega pozva Ebu Talhu el-Ensariju r.a., kojem dade kosu, zatim obrija i lijevu stranu glave i dade kosu Ebu Talhi, rekavši mu: Razdijeli ovo ljudima.“ (Muslim, br.1305.; Ibnu Hibban, br.3879.)

Enes b. Malik r.a., prenosi da je njegova majka: „Ummu Sulejm r.a., prostirala neku prostirku Poslaniku s.a.w.s., kako bi poslije-podne malo prespavao (kajlula), pa kad bi On s.a.w.s., zaspao, ona bi uzela od njegova znoja i njegovih dlaka, i to bi čuvala u nekoj bočici i mirisu, pa kad se primakla smrt Enes b. Maliku r.a., on ostavi u oporuku da mu u vodu s kojom će ga gasuliti od toga stave, što su i učinjeli.“ (Sahihul-Buhari, br.5925.)

Imam el-‘Ajni rhm., kaže: „Dozvoljeno je vođama i glavešinama i učenjacima da idu u posjetu svojim prijateljima i pouzdanim osobama što je jedan vid jačanja prijateljstva i ljubavi; dlake i kosa od čovjeka su čiste i ako su spale sa čovjeka; Ummu Sulejm r.a., je uzela dlake i znoj od Poslanika s.a.w.s., radi berićeta, i sa mirisom ga pomješala kako se ne bi zagubio, a Enes b. Malik r.a., je tražio da mu se to pomješa sa vodom od gasula kako bi se sačuvao od posmrtnih nedaća.“ (Pogledaj: 22/264.)

Enes b. Malik r.a., prenosi: „Kada je Poslanik s.a.w.s., htio da se obrije, Ebu Talha r.a., je rukom svojom prihvatio jedan dio njegove kose, i tu kosu je uzeo, i donio je Ummu Sulejmi r.a., koju je ona odmah stavila u svoj miris.“ (Sahih. Musned Ahmed, br.12505-13532)

Hafiz Ibnu Hadžer el-Askelani rhm., kaže: „Kad se Poslanik s.a.w.s., oćelao na Mini, Ebu Talha r.a., je uzeo i ljudima razdijelio kosu Allahovog Poslanika s.a.w.s..“ (Pogledaj: Fethul-Bari, 3/565.)

Osman b. Abdullah b. Mevhib kaže: „Ummu Seleme r.a., je imala jednu srebrenu kutiju u kojoj je držala dlake od Poslanika s.a.w.s., koje bi znala potopiti u vodu radi pijenja i uzimanja abdesta čovjeku koji bi se požalio da ga nešto muči ili nekome ko je obolio od uroka.“ (Musned Ishak b. Rahivejh, br.145.)

Osman b. Abdullah b. Mevhib kaže: „Moja familija me posla sa posudom vode do Ummu Seleme r.a., a ljudi su znali da joj pošalju sud sa vodom kada im oboli neko, pa bi ona izvadila dlake od Allahovog Poslanika s.a.w.s., koje je držala u srebrenoj kutiji, koje bi ona zamočila u vodu, koju bi bolesnik kasnije pio. Osman rhm., kaže: Nadnio sam se nad srebrnom kutijom i vidjeh u njoj nekoliko crvenih dlaka.“ (Šejh Albani rhm., ovu predaju ocjenjuje sahihom. Pogledaj: Miškatul-Mesabih, br.4568.)

Hafiz Ibnu Hadžer el-Askelani rhm., kaže. „Kada bi se neko požalio da ga nešto muči, ljudi bi poslali posudu sa vodom Ummi Selemi r.a., u koju bi ona zamočila dlake Poslanika s.a.w.s., i u vodi bi ih preprala, koje bi nakon toga natrag u kutijicu vratila, a vodu bi poslala bolesniku da pije ili da se njome okupa radi lijeka, kojeg bi ljudi i dobijali zbog berićeta dlaka Poslanika s.a.w.s..“ (Pogledaj: Fethul-Bari, 10/353.)

Šejh Ibnu Usejmin rhm., na pitanje: „Kakav je status traženja berićeta u asarima i posmrtnoj ostavštini Poslanika s.a.w.s., poput dlaka sa njegove glave i sl.“ – kaže: „Nikako nije moguće ustvrditi i dokazati da je određena dlaka Poslanikova s.a.w.s., dlaka, i ono što se spominje da u u egipaskom muzeju postoji jedan njen primjerak to nije istina i to nije tačno. Od ashaba se ne bilježi da su poklanjali pažnju ovom segmentu izuzev onoga što se prenosi od Ummu Seleme r.a., da je ona imala kod sebe nekoliko dlaka od Poslanika s.a.w.s., koje je držala u srebrnoj kutiji, pa bi, kada bi neko obolio, nalili vode preko dlake te bi tom vodom prskali i kupali bolesnika, i davali bi mu od nje da pije, ali, i pored ovoga, mi nemamo dokaza da je određena dlaka, danas, poslanikova s.a.w.s., dlaka. Nama su najbitniji eseri i zaostavština Objave koju nam je Poslanik s.a.w.s., ostavio, a ostala zaostavština je materijalnog tipa.“ (Pogledaj: Dželesat ve Fetava, 1/23.; el-Fetava el-Selasijja, 1/23.; Durus, 2/64.)

Šejh Nasiruddin el-Albani rhm., kaže: „Zaostavština Poslanika s.a.w.s., u vidu odjeće ili dlaka ili drugih ostataka je tijekom proteklih stoljeća zagubljena, i niko ne može sahih lancem ustvrditi da je određena stvar koja se pripisuje Poslaniku s.a.w.s., baš i sigurno njegova!“ (Pogledaj: el-Tevessul, str.146.)

Šejh Salih el-Munedždžid kaže: „Bilježi se da je imam Ahmed rhm., ljubio dlaku od Poslanika s.a.w.s., ali je to on činio zbog toga što je sigurno znao da je to bila dlaka od Poslanika s.a.w.s., ali mi danas nemamo sahih dokaza da je nešto autentično od Poslanika s.a.w.s., kako bi ga mogli ljubiti.“ (Silsiletul-Adab el-Islamijja, 18/25.)

Dr. Abdullah el-Fekih kaže: „Nemamo sahih dokaza koji nam potvrđuju to da i dan danas postoje dlake od Muhammeda s.a.w.s., a ako bi imali sahih dokaze koji bi nam takvo što potvrdili bilo bi nam dozvoljeno da preko njih tražimo berićeta kao što su to činili i ashabi Allahovog Poslanika s.a.w.s., a što se tiče tavafa i šetanja te dlake među džemate i džamije kako bi narod tražio sebi berićeta preko nje takvo što se ne bilježi da je iko od Selefa činio. Ne bilježi se da je iko od ashaba koji su imali dlake Poslanikove s.a.w.s., iznosio iste ljudima radi traženja berićeta i lijeka.“ (Pogledaj: Fetava el-Šebeka el-Islamijja, 10/3480.)

Kada se navedenoj praksi ljubljenja i celivanja „poslanikovih s.a.w.s., dlaka“ pridodaju i pogrešna ubjeđenja tipa da ta dlaka čuva sela i gradove od raznih muka i katastrofa, da cjelivanje tih dlaka donosi sreću, nafaku i djecu, te da ih celivaju i ljube i nemuslimani i fasici – griješnici raznih vrsta pogotovu oni koji ne klanjaju i ne poste – onda je sve to veliki znak da je u pitanju nešto što nije svojstveno iskrenim i pravim muslimanima!

Molimo Allaha dž.š., da nas sačuva od zablude nakon upute! Amin.

Priredio: Sead ef. Jasavić, prof.fikha
Imam „Sultanija“ džamije, Plav, CG

Print Friendly  Dlake Muhammeda s.a.w.s., između sunneta i bid'ata pf button both



X