Da li mi je dozvoljeno primiti poklon od osobe koja nije musliman?

 
Pitanje: Da li mi je dozvoljeno primiti poklon od osobe s kojom sam u rodbinskoj vezi, a koja je nevjernik? Da vas Allah nagradi!
 
Odgovor: Es-selamu alejkum ve rahmetullahi ve berekatuhu! Imam Buharija, rahmetullahi alejhi, naslovio je u svome Sahihu dvije cjeline u poglavlju  “Pokloni” koji mogu biti odgovor na vaše pitanje. Jedno od ta dva poglavlja naslovio je “Poglavlje – prihvatanje poklona od mnogobožaca”.

U tom poglavlju citirao je više hadisa koji potvrðuju da je Poslanik prihvatao poklone od nevjernika. Jedan od njih je svima poznati hadis u kojem je Poslanik prihvatio poklonjenu – zatrovanu pečenu ovcu od židovke.

Takoðer, imam Buharija spomenuo je hadis u kojem stoji da je Poslanik prihvatio poklon, mazgu i ogrtač od vladara Ejle.

 Takoðer, hadis da je Poslanik prihvatio ogrtač od fine svile – brokota koji mu je darovao vladar Ukejdir ibn Abdul-Melik.

Drugu cjelinu u ovom poglavlju naslovio je “Udjeljivanje mušricima i riječi Uzvišenog Allaha: “Allah vam ne zabranjuje da činite dobro i da budete pravedni prema onima koji ne ratuju protiv vas zbog vjere i koji vas iz zavičaja vašeg ne izgone – Allah, zaista, voli one koji su pravični“.

U ovom poglavlju spomenuo je dva hadisa, a jedan od njih je poznati hadis Esme, kćerke Ebu Bekrove, r.a., u kojem stoji da je kazala: “Došla mi je majka, a bila je mnogoboškinja, za života Allahovog Poslanika, pa sam ga upitala: ‘Došla mi je majka, koja iskazuje želju da prihvati islam, da li da je pazim?’ Odgovorio je: ‘Da, pazi na nju.’”

Neki učenjaci spomenuli su da je ajet spomenut u poglavlju objavljen povodom Esme, r.a., i njene majke.

Smatram da je korisno spomenuti da je zabilježeno u vjerodostojnim hadisima da je Poslanik odbio od nekih ljudi poklone obrazlažući to riječima: “Ja ne prihvatam poklone od mnogobožaca.”  (Taberani, od K’aba ibn Malika, r.a., a vjerodostojnim ga je ocijenio šejh Albani u Sahihu džami’a es-sagir, br. 2514)

Mnogo je odgovora koje su spomenuli učenjaci na ovaj hadis, kako bi pomirili prividnu kontradiktornost izmeðu hadisa u kojima je spomenuto da je prihvatao poklone i ovog hadisa u kojem je spomenuto da je to odbio. Hafiz Ibn Hadžer u Fethu, imam Ševkani u Nejlu, Mubarekfuri u Tuhfi, spomenuli su nekoliko odgovora.

Neki su kazali da je hadis o zabrani uzimanja poklona derogiran ajetom iz sure Mumtehine, ajet spomenut u naslovu cjeline.

Neki su opet kazali da je prihvatao poklone sljedbenika Knjige – ehlul-kitabija, dok je odbijao prihvatiti poklone od mnogobožaca.

Fetve današnjih učenjaka takoðer potvrðuju stav imama Buharija da je dozvoljeno prihvatanje poklona od nevjernika te da je dozvoljeno udjeljivanje poklona nevjernicima koji ne ratuju protiv muslimana (ovo se potvrðuje i u fetvi Stalne komisije za fetve u Saudijskoj Arabiji).

Allah najbolje zna ono što je propisao Svojim robovima!

 
Odgovorio: Pezić Elvedin,  7. rebi’ul-evvel 1429. h.g. / 15. 3. 2008. god.
Print Friendly  Da li mi je dozvoljeno primiti poklon od osobe koja nije musliman? pf button both



X