PITANJA

Da li je zanimanje advokata grijeh jer ponekad brani i lošu stranu?


Pitanje: Da li je zanimanje advokata grijeh jer ponekad brani i lošu stranu?               
 
Odgovor: Ukoliko je muslimanu u nekoj državi ugrožen život, čast ili imetak, a ima mogućnost da ostvari svoje pravo kroz sudski proces pred sudom koji je priznat u toj državi, takvo djelo mu je dozvoljeno, i nije djelo nevjerstva niti je grijeh. Ovakav postupak spada u oblast darure – prinude, jer dotični musliman nema nikakvu mogućnost da svoje pravo ostvari pred šerijatskim sudom koji nije zastupljen u toj državi ili u tom vremenu, kao što je u globalu situacija danas u čitavom svijetu. Ako bismo muslimanima zabranili ovakav vid ostvarivanja svojih prava pod izgovorom da to predstavlja ”tehakum ilet-tagut” (parničenje pred bezbožničkim sudovima), što je Uzvišeni Allah izričito zabranio u Kur’anu, na takav način doveli bismo ih u jako tešku situaciju, i omogućili raznim zlotvorima i zločincima da otimaju muslimanske imetke i prolijevaju njihovu krv, bez da ih iko od muslimana optuži za taj zločin. Potrebno je napomenuti da muslimanu koji se parniči pred ovakvim sudovima nije dozvoljeno da traži ništa više od onog što mu je Šerijat dozvolio. Tako naprimjer, nije dozvoljeno ženi muslimanki podići tužbu protiv svoga muža i zahtijevati od suda da muža primora da njoj pruži nešto čime ga Šerijat nije obavezao.  
Fetvu ovakvog značenja izdao je šejh  Abdur-Rahman b. Nasir el-Berrak, roðen 1352. h. Radi kao profesor akide na ”Ma’hedul-ilmii” u Rijadu. Bio je učenik velikih alima kao što su Muhammed Emin eš-Šenkiti, Abdul-Aziz b. Baz, Abdur-Rezzak el-Afifi i drugi.   
Fetva je postavljena 6. 10. 1426., odnosno 8. 11. 2005
Izvor: albarrak.islamlight.net
http://albarrak.islamlight.net/index.php?option=com_ftawa&task=view&id=12848

Iz ove fetve proizlazi da je muslimanu dozvoljeno da se bavi advokatskim poslom kako bi zastupao prava obespravljenih muslimana u državi u kojoj žive. Naravno da se i u ovom slučaj opet radi o daruri – prinudi, pa i za ovaj posao važe ista pravila kao i za parničenje pred sudovima današnjice. To znači da musliman koji radi kao advokat nikada ne smije braniti nekog dokazanog kriminalca ili zločinca, niti smije zastupati one koji potražuju nešto što je po Šerijatu haram – strogo zabranjeno.  
A Uzvišeni Allah najbolje zna.

Priredio: Durmić Amir, prof.

Print Friendly  Da li je zanimanje advokata grijeh jer ponekad brani i lošu stranu? pf button both



X