PITANJA

Da li je haram igrati igre na sreću?


Pitanje: Da li je haram igrati igre na sreću, konkretno, na pakovanju mnogih proizvoda postoji kupon koji treba popuniti i poslati na nekakva izvlačenja ako kupimo taj proizvod? Volio bih da mi na ovo pitanje konkretno odgovorite. Unaprijed vas selamim i zahvaljujem vam se!
 
Odgovor: Spomenuta pojava veoma je česta u današnjim trgovinama ili marketima. U suštini, cilj takve ponude je promidžba robe s namjerom da se što bolje proda ili da se u te trgovine privuče što veći broj mušterija. Vlasnici, uglavnom, za učestvovanje u igri uvjetuju da se kupi roba u visini odreðene novčane vrijednosti (npr. 50 KM). Svi oni koji naprave toliki ili veći račun imaju pravo učestvovati u igri. Postoji i drugi vid takve nagradne igre, a to je da se kupi odreðeni artikl na kojem se nalazi kupon za učešće i kupovinom tog artikla stječemo pravo na učešće u nagradnoj igri.
U svakom slučaju može da se radi o nekoliko situacija:
Prva je da se za učešće u igri uvjetuje kupovina iz iste trgovine ili kupovina odreðene vrste artikla. U ovome slučaju učešće u nagradnoj igri je zabranjeno, jer takvo natjecanje spada u kockanje koje je islamom strogo zabranjeno. Uzvišeni Allah je rekao: ”O vjernici, vino i kocka i kumiri i strelice za gatanje su odvratne stvari, šejtanovo djelo; zato se toga klonite da biste bili spašeni.” (El-Maide, 90.)
U ovoj vrsti natjecanja učesnik ili gubi ili dobiva, pa je zbog toga zabranjena jer se ubraja u hazardne igre i tuði imetak (imetak drugih učesnika) se bespravno uzima. Ako onaj ko učestvuje u nagradnoj igri uzima artikle radi toga da bi učestvovao u nagradnoj igri i nema potrebe za kupovinom tog artikla ili robe, ono što dobije u igri zabranjeno mu je uzeti. Ako u osnovi ne namjerava da doðe do nagrade ili želi i nagradu, ali mu je i artikl potreban, tada se ne smatra hazardnom igrom, meðutim i u ovom slučaju nagradna igra je zabranjena jer uzima bespravno imetak ostalih učesnika koji su kupili artikle s namjerom da učestvuju u igri, a nisu dobili nagradu.
Druga situacija je da se za učešće u nagradnoj igri uvjetuje kupovina robe odreðene vrijednosti (npr. 20 KM). Ovaj slučaj je kao i prethodni i ulazi u hazardne igre.
Treća situacija je kada vlasnik trgovine uz kupovinu odreðenog artikla daje i neki drugi artikl, kao naprimjer uz kupovinu neke vrste deterdženta poklanja i omekšivač za rublje. Ovaj vid, iako ga neki islamski učenjaci zabranjuju, nije šerijatski sporan, jer mušterija u svakom slučaju dobiva, a i sam prodavac tu nagradu daje kao poklon. Ovo je sve pod uvjetom da zbog tog poklona ne povećava cijenu artikla.
četvrta situacija je da vlasnik trgovine svakome omogućava da učestvuje u nagradnoj igri bez uvjetovanja kupovine u toj trgovini ili nekih drugih uvjeta i u tom slučaju učešće nije zabranjeno. Meðutim, u svakom slučaju bolje je da se nagradne igre u trgovinama izbjegavaju, jer je bliže čestitosti i bogobojaznosti. Allah opet najbolje zna.
 
Odgovorio: Abdulvaris Ribo, prof.
Print Friendly  Da li je haram igrati igre na sreću? pf button both



X