PITANJA

Boravak žene u hajzu u prostoriji unutar džamije?

Pitanje: U našem gradu zatvorili su nam prostorije mesdžida u kojem se klanjalo, zbog nekih radova, i ostavili nam hodnik i još jednu prostoriju, i sad klanjamo u hodniku i tako će biti duže vrijeme, stoga me zanima da li žene sa menstruacijom mogu da tu sjede i slušaju predavanje pošto se tu klanja, a one kažu da to nije mesdžid, već hodnik, a znamo da žena ne smije u takvom stanju u mesdžid.

Odgovor: Ako prostorija u kojoj klanjate nije uvakufljena za mesdžid, nego je zakupljena za klanjanje, u tom slučaju na tu prostoriju se ne odnose propisi mesdžida, i ne smatra se mesdžidom nego musallom (mjestom gdje se obavlja namaz), i ženi sa hajzom i nifasom dozvoljeno je da boravi u tim prostorijama. Međutim, ako su te prostorije otkupljene, uvakufljene i postale stalnim mesdžidom u kojem se klanja džuma i pet vakat-namaza, tada se smatraju mesdžidom i na njih se odnose propisi mesdžida. Po mišljenju imama sve četiri mezheba i velikog broja islamskih učenjaka i fakiha, ženi sa hajzom i nifasom nikako nije dozvoljeno da boravi u mesdžidu. Jedan dio islamskih učenjaka dozvoljava ženi sa hajzom da boravi u mesdžidu  u slučaju potrebe, kao što je slušanje predavanja i slično, pod uvjetom da se čuva čistoća mesdžida od krvi. S obzirom da je na prvom stanovištu većina islamskih učenjaka i da su dokazi na njihovoj strani, smatram da je mišljenje koje kaže da je ženi sa hajzom i nifasom zabranjen boravak u mesdžidu u svakom slučaju jače i ispravnije. Njihovi dokazi su:
1. Hadis: “Ne dozvoljavam ulazak u mesdžid ženi u hajzu i džunupu.” (Ebu Davud, 232, i Ibn Huzejme, 1327)
2. Hadis: Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao je Aiši, radijallahu anha: “Radi sve što rade hadžije osim tavafa.” (Buharija, 299, i Muslim, 1211)  
A što se tiče vašeg pitanja, ako su dodatne prostorije (hodnik i drugo) u kojima sada klanjate namijenjene za mesdžid, onda se na njih odnose propisi mesdžida i u tom slučaju ženama koje nisu čiste (hajz i nifas) nije dozvoljeno da borave u njima. Ako žele da slušaju predavanje, dozvoljeno im je da budu ispred vrata medžida, a nikako unutar istog. A ako nisu dio mesdžida, onda im je boravak u tim prostorijama dozvoljen. Allah opet najbolje zna.
 izvor: www.islamqa.com

 
Preveo i prilagodio: Abdulvaris Ribo
Print Friendly  Boravak žene u hajzu u prostoriji unutar džamije? pf button both



X